Czech Ad ID 

Czech Ad ID je společným projektem společnosti Seznam.cz, a.s. a sdružení Czech Publisher Exchange z.s.p.o. (CPEx). Czech Ad Id je projektem, který má umožnit pseudonymizovanou a pro uživatele bezpečenou identifikaci uživatelů v českém online prostředí a nahradit tak končící cookies třetích stran. Podle souhlasu uděleného uživatelem prostřednictvím příslušné zapojené webové stránky může Czech Ad ID fungovat ve dvou režimech:

  • společnost Seznam.cz i sdružení CPEx mají souhlas využívat Czech Ad ID pouze každá samostatně, tj. odděleně v rámci své vlastní sítě. Pro takové zpracování jsou oba dva subjekty samostatným správcem. Informaci o tomto zpracování naší společností naleznete níže. Informaci o samostatném zpracování sdružením CPEx naleznete zde
  • společnost Seznam.cz a sdružení CPEx mají souhlas využívat Czech Ad ID společně, tj. vzájemným sdílením do svých sítí. Pro takové zpracování jsou oba dva subjekty považovány za společné správce osobních údajů a informaci o tomto zpracování naleznete na této stránce

Využívat reklamní cílení na základě Czech Ad ID mohou za splnění podmínek i další partneři, např. vydavatelé, agentury a inzerenti na českém i zahraničním trhu. Následné zpracování osobních údajů těmito zapojenými partnery však není předmětem společného správcovství. 

Jak Czech Ad ID funguje?

Základním údajem pro vytvoření Czech Ad ID je e-mailová adresa, kterou nám uživatel poskytne např. při registraci do našich služeb. 

E-mailová adresa je pak ve dvou krocích převedena do zakódované formy. Např. e-mailová adresa uzivatel@priklad.cz může ve výsledné zakódované podobě vypadat takto: bffa8a26-0a8e-4642-9849-d48288398ba0 

Tato pseudonymizovaná podoba e-mailu je pak použita k účelům popsaným níže. 

Czech Ad ID je generováno a použito pouze na webech/mobilních aplikacích, kterým uživatelé poskytli emailovou adresu a kterým udělili informovaný souhlas. 

Jaká data zpracováváme?

E-mail uživatele, jeho hashovanou podobu a samotné Czech ad ID (tzn. zakódovaný a pseudonymizovaný identifikátor). Dále také logy (údaje) vztahující se k vytvoření Czech Ad ID.  

Právním základem pro vytvoření Czech Ad ID a zpracování údajů pro většinu účelů (viz níže) je souhlas uživatele, u zpracování logů a dalších údajů pro účely IT bezpečnosti je pak právním základem tzv. oprávněný zájem. U zpracování pro plnění povinností podle GDPR pak plnění právní povinnosti. 

Kam se data ukládají?

E-mail, jeho hashovaná podoba i samotné Czech Ad ID jsou uloženy na nami provozovaných zabezpečených serverech umístněných v ČR.

K jakým účelům je využíváme?

Vytvoření/shromáždění a sdílení společného technického prostředku jako obdoby síťového identifikátoru pro vyčlenění a opětovné rozpoznání registrovaného uživatele, aniž by byl přímo identifikován. Tento identifikátor pak může být použit na:

  • Cílení reklamy na základě historie prohlížení do systému zapojených webových stránek/mobilních aplikací (tzn. např. reklamní sítě budou schopny zjistit, že různé stránky navštívil stejný uživatel, nebudou však vědět, o koho se jedná, budou schopny zjistit pouze jeho zájmy), např: 
    • cílení na tematická publika (např. Zájem o módu, Zájem o technologie, apod.)
    • retargeting apod.
  • Technické doručení a měření reklamy (frequency capping, měření zobrazení reklamy, měření konverzí apod.)
  • Identifikátor a logy s ním spojené mohou být užity také k zajištění IT bezpečnosti a plnění povinností podle GDPR 

Czech Ad ID může být užito jinými stranami i k dalším účelům, např.: cílení obsahu na základě historie prohlížení webových stránek (se souhlasem),webová analytika a reporting (měření návštěvnosti, historie prohlížení apod.), vývoj a zlepšování produktů (se spouhlasem), pokud k tomu má však daný subjekt adekvátní souhlas.

S kým data sdílíme?

Samotný e-mail ve své původní čitelné podobě (např. uzivatel@priklad.cz) jako primární ID zpracovává jen Seznam.cz a není tedy sdílen s třetími stranami. 

Sekundární ID (tzn. pseudonymizovaný e-mail v zakódované podobě) může být sdíleno s: