Pro sběr a posílání dat, monetizaci a personalizaci obsahu musí existovat náležitý souhlas od uživatele. Consent je parametr, kterým inzerent předává Seznamu informaci, zda uživatel vyjádřil souhlas s cílenou reklamou nebo měřením konverzí.
Pro výdej cílené reklamy na Seznamu je nutné získat dva souhlasy. Nejprve je potřeba od uživatele získat souhlas na webu inzerenta prostřednictvím consent lišty (cookie lišty) a následně souhlas s cílenou reklamou. Ten uživatel udělí na webech Seznamu, prostřednictvím Consent Management Paltform (CMP).
Jak probíhá předávání uživatelského souhlasu
Předání souhlasu, který inzerent od uživatele získá na svém webu, probíhá prostřednictvím retargetingového a konverzního kódu Skliku. Proto je nutné, aby si inzerent na webu nasadil nové měřicí skripty, které obsahují parametr consent s hodnotou 0 (uživatel souhlas neudělil), nebo s hodnotou 1 (uživatel udělil souhlas).
Jak Seznam pracuje s parametrem consent
- Hodnota 0 v retargetingovém kódu: retargetingové publikum se neplní
- Hodnota 1 v retargetingovém kódu: retargetingové publikum se plní
- Hodnota 0 v konverzním kódu: modelujeme konverze
- Hodnota 1 v konverzním kódu: konverze připočítáme standardní metodou
Od 1. srpna 2024 mají inzerenti povinnost spouštět konverzní a retargetingové kódy pouze s consent parametrem s hodnotou 0, nebo 1. Pokud inzerenti po tomto termínu spustí kódy bez požadovaných parametrů, hity Seznam.cz nezpracuje. V důsledku toho nedojde ke změření konverze ani k plnění retargetingových publik.