Pro partnery

Pokud svůj web monetizujete pomocí reklamy, velká část těchto příjmů je závislá na cílené reklamě, která využívá cookies třetích stran, tedy na retargetingu a cílení na zájmy uživatele. Předávání informací skrze cookies třetích stran některé prohlížeče přestávají podporovat, a tak je třeba hledat nové způsoby, jak reklamu cílenou na uživatele doručit na partnerské weby.  

Prohlížeče Safari, Firefox nebo Edge už v tuto chvíli cookies třetích stran nepodporují. To znamená, že cílená reklama nedokáže zasáhnout třetinu české internetové populace, která využívá právě tyto prohlížeče. Navíc se očekává, že k výraznému omezení podpory cookies třetích stran v budoucnu dojde i v nejrozšířenějším prohlížeči Google Chrome.

Jak si udržet stávající zisky z reklamy?

Abyste nepřišli o výraznou část příjmů z programatické reklamy, je nutné aktivně hledat řešení, která nahradí předávání informací o uživateli pomocí cookies třetích stran. V Seznamu na nových možnostech neustále pracujeme. 

Pro inzerenty, kteří vytvářejí kampaně v Skliku, přinášíme alternativy, které jim pomohou dopad konce cookies třetích stran zmírnit. Vymýšlíme nové možnosti nastavení kampaní a typy cílení, které na cookies třetích stran nejsou závislé. Čím více inzerentů je bude využívat, tím více se tyto kampaně budou zobrazovat na vašem webu.

3 kroky, které se vyplatí podniknout

Nespoléhejte se na data cookies třetích stran, radši vsaďte na 1st party data. Poklesu reklamních příjmů v důsledku omezení cookies třetích stran se můžete vyhnout nebo ho alespoň zmírnit díky těmto třem krokům: 

  • Usilujte o co nejvyšší počet uživatelů, kteří jsou na webu přihlášení.
  • Snažte se od co největšího počtu uživatelů získat souhlas s personalizací reklam.
  • Identifikaci uživatele posílejte do reklamního systému v rámci volání reklamy.

Aktuální situace

Před koncem cookies třetích stran

Po omezení cookies s přihlášeným uživatelem

Po konci cookies s přihlášeným uživatelem

Po omezení cookies bez přihlášeného uživatele

Po konci cookies bez přihlášeného uživatele

Klíč k úspěchu? Přihlášení uživatelé

Pro svůj web nejprve připravte kvalitní strategii pro přihlašování a získávání dat. Jen u přihlášeného uživatele znáte jeho e-mail, a tím pádem identitu. A bez kvalitní identity nemůžeme reklamu správně zacílit.

Máte v zásadě dvě možnosti, jak uživatele k přihlášení motivovat:

Nabídněte jim speciální funkce pro příjemnější procházení webu

Mezi tyto funkce patří například možnost odebírat newsletter s novinkami, zapojit se do diskuzí, uložit si rozečtený článek na později nebo si nastavit si notifikaci do e-mailu. Výměnou za přihlášení můžete lidem umožnit sledovat či odebírat konkrétní témata nebo autory článků. Pro přihlášené uživatele můžete uspořádat soutěž nebo vymyslet jakoukoliv výhodu navíc, která souvisí se zaměřením vašeho webu.

Obsah webu nebo jeho část zpřístupněte pouze přihlášeným uživatelům

U velké části webů ale v posledních několika letech začíná být standardem, že se uživatel k plnému obsahu dostane až po přihlášení. Proto uživatele k přihlášení motivujte i vy a hledejte způsoby, jak jim proces přihlašování co nejvíce zjednodušit.

Souhlas uživatele je zásadní  

Nezapomeňte na identifikaci uživatele

Přihlášený uživatel je prvním krokem k tomu, jak jej identifikovat, ale samotné přihlášení nestačí.  Dalším a neméně důležitým krokem je posílání identifikátoru uživatele do reklamního systému při samotném požadavku na reklamu. K tomu můžete využít tyto možnosti:   

  • said: Pokud používáte Přihlášení přes Seznam
  • hashované e-maily: Pokud používáte jakákoliv jiná přihlášení
  • secid: Unikátní identifikátor služby Czech ad ID

Nástroje, které se vyplatí využít

Na co se nás často ptáte?

Využívám Přihlášení přes Seznam. Zajistí mi přihlašovací tlačítko stabilní zisky z reklamy?
Mám svůj web v Newsfeedu. Může větší využití cookies první strany namísto cookies třetích stran ovlivnit to, jak se budou moje články na homepage Seznam.cz zobrazovat a doporučovat uživatelům?

Doporučování ve feedu na Seznam.cz Homepage cookies třetích stran přímo neovlivňují, protože využíváme především identitu přihlášeného uživatele. Omezení cookies třetích stran ovlivní měření času, který uživatelé stráví na stránkách partnerů. Připravujeme alternativní řešení, jak informaci o času spojit s konkrétním uživatelem, ale je možné, že měření času, který uživatel stráví na článku partnera, bude významně upraveno nebo zcela ukončeno.

Provozuji jeden web a mám na něm nasazený doporučovací boxík Seznam Doporučuje. Ovlivní omezení cookies třetích stran jeho výkon?

Výkon reklamy bude odpovídat změnám v celé partnerské síti. Velká část doporučovaných boxů nebude omezením cookies třetích stran vůbec ovlivněná. Kontextové doporučování, clustering a spousta dalších algoritmů, které používáme, s cookies třetích stran nijak nesouvisí. Změny ale dopadnou na personalizační algoritmus, a proto pracujeme na tom, aby jeho výkon zůstal stejný nebo podobný jako před omezením cookies třetích stran. Nijak se nezmění ani výkon cross boxu. 

Očekáváte, že se po omezení cookies třetích stran změní chování klientů při nákupu reklamy? Kam podle vás inzerenti nasměrují původní rozpočty na cílenou reklamu?

Inzerenti se pravděpodobně více zaměří spíše na brandové než na výkonostní kampaně a také budou muset lépe pracovat s vlastními seznamy zákazníků. Proto bude důležité, aby uživatele motivovali k přihlášení nebo jiném způsobu sdílení identity.  

Nevíte si rady nebo máte dotaz?

Potřebujete poradit s nastavením kampaní, úpravou konverzního kódu nebo něco jiného? Dejte nám vědět a my se vám ozveme.