Pokud svůj web monetizujete pomocí reklamy, velká část těchto příjmů je závislá na cílené reklamě, která využívá cookies třetích stran, tedy na retargetingu a cílení na zájmy uživatele. Předávání informací skrze cookies třetích stran některé prohlížeče přestávají podporovat, a tak je třeba hledat nové způsoby, jak reklamu cílenou na uživatele doručit na partnerské weby.
Prohlížeče Safari, Firefox nebo Edge už v tuto chvíli cookies třetích stran nepodporují. To znamená, že cílená reklama nedokáže zasáhnout třetinu české internetové populace, která využívá právě tyto prohlížeče. Navíc se očekává, že k výraznému omezení podpory cookies třetích stran v budoucnu dojde i v nejrozšířenějším prohlížeči Google Chrome.
Jak si udržet stávající zisky z reklamy?
Abyste nepřišli o výraznou část příjmů z programatické reklamy, je nutné aktivně hledat řešení, která nahradí předávání informací o uživateli pomocí cookies třetích stran. V Seznamu na nových možnostech neustále pracujeme.
Pro inzerenty, kteří vytvářejí kampaně v Skliku, přinášíme alternativy, které jim pomohou dopad konce cookies třetích stran zmírnit. Vymýšlíme nové možnosti nastavení kampaní a typy cílení, které na cookies třetích stran nejsou závislé. Čím více inzerentů je bude využívat, tím více se tyto kampaně budou zobrazovat na vašem webu.
3 kroky, které se vyplatí podniknout
Nespoléhejte se na data cookies třetích stran, radši vsaďte na 1st party data. Poklesu reklamních příjmů v důsledku omezení cookies třetích stran se můžete vyhnout nebo ho alespoň zmírnit díky těmto třem krokům:
- Usilujte o co nejvyšší počet uživatelů, kteří jsou na webu přihlášení.
- Snažte se od co největšího počtu uživatelů získat souhlas s personalizací reklam.
- Identifikaci uživatele posílejte do reklamního systému v rámci volání reklamy.
Aktuální situace
Po omezení cookies s přihlášeným uživatelem
Po omezení cookies bez přihlášeného uživatele
Klíč k úspěchu? Přihlášení uživatelé
Pro svůj web nejprve připravte kvalitní strategii pro přihlašování a získávání dat. Jen u přihlášeného uživatele znáte jeho e-mail, a tím pádem identitu. A bez kvalitní identity nemůžeme reklamu správně zacílit.
Máte v zásadě dvě možnosti, jak uživatele k přihlášení motivovat:
K přihlášení můžete využít tlačítko Přihlášení přes Seznam nebo FedCM dialog.
Souhlas uživatele je zásadní
Pokud uživatel na webu neudělí souhlas s předáváním informací nebo personalizací, reklamní systémy ho nemohou oslovit cílenou reklamu. Místo toho se uživateli zobrazí levnější a méně relevantní typ reklamy, a proto web přijde o možnost lepšího výkonu při monetizaci obsahu. Se sběrem souhlasů na vašem webu vám může pomoci CMP řešení od Seznamu.
Nezapomeňte na identifikaci uživatele
Přihlášený uživatel je prvním krokem k tomu, jak jej identifikovat, ale samotné přihlášení nestačí. Dalším a neméně důležitým krokem je posílání identifikátoru uživatele do reklamního systému při samotném požadavku na reklamu. K tomu můžete využít tyto možnosti:
- said: Pokud používáte Přihlášení přes Seznam
- hashované e-maily: Pokud používáte jakákoliv jiná přihlášení
- secid: Unikátní identifikátor služby Czech ad ID
Zjistěte více o objektu identity i jednotlivých identifikátorech. Ve všech případech budete potřebovat souhlas uživatele.
Nástroje, které se vyplatí využít
Na co se nás často ptáte?
Nevíte si rady nebo máte dotaz?
Potřebujete poradit s nastavením kampaní, úpravou konverzního kódu nebo něco jiného? Dejte nám vědět a my se vám ozveme.