Pro partnery

Pokud svůj web monetizujete pomocí reklamy, velká část těchto příjmů je závislá na reklamě cílené na konkrétní uživatele, tedy na retargetingu a cílení na zájmy uživatele. Jenže reklamní systémy uživatelská data sbírají právě pomocí cookies třetích stran.

Na dobu bez cookies třetích stran se včas připravte

Očekává se, že k vypnutí podpory cookies třetích stran v nejrozšířenějším prohlížeči Google Chrome dojde zkraje roku 2025. Pokud se na tuto změnu včas nepřipravíte, je velice pravděpodobné, že vám vám výrazně poklesnou příjmy z programatické reklamy.

Jaký dopad bude mít konec cookies třetích stran?

Majitel středně velkého webu využívá reklamu od Seznamu jak k oslovení návštěvníků sekce Newsfeed na Seznamu, tak zčásti i pro své vlastní uživatele. Proto se spoléhá na služby Seznam Partner a Seznam Newsfeed. Jenže s koncem cookies třetích stran ho čeká nepříjemné překvapení – jeho příjmy z reklamy se zredukují na třetinu.

Jaký dopad bude mít konec cookies třetích stran?

Pro inzerenty, kteří vytvářejí kampaně v Skliku, přinášíme alternativy, které jim pomohou dopad konce cookies třetích stran zmírnit. Vymýšlíme nové možnosti nastavení kampaní a typy cílení, které nejsou závislé na cookies třetích stran. Čím více inzerentů je bude využívat, tím více se tyto kampaně budou zobrazovat na vašem webu.

Klíč k úspěchu? Přihlášení uživatelé

Pro svůj web nejprve připravte kvalitní strategii pro přihlašování a získávání dat. Jen u přihlášeného uživatele znáte jeho e-mail, a tím pádem identitu. A bez kvalitní identity nemůžeme reklamu správně zacílit.

Máte v zásadě dvě možnosti, jak uživatele k přihlášení motivovat:

Nabídněte jim speciální funkce pro příjemnější procházení webu

Mezi tyto funkce patří například možnost odebírat newsletter s novinkami, zapojit se do diskuzí, uložit si rozečtený článek na později nebo si nastavit si notifikaci do e-mailu. Výměnou za přihlášení můžete lidem umožnit sledovat či odebírat konkrétní témata nebo autory článků. Pro přihlášené uživatele můžete uspořádat soutěž nebo vymyslet jakoukoliv výhodu navíc, která souvisí se zaměřením vašeho webu.

Obsah webu nebo jeho část zpřístupněte pouze přihlášeným uživatelům

U velké části webů ale v posledních několika letech začíná být standardem, že se uživatel k plnému obsahu dostane až po přihlášení. Proto uživatele k přihlášení motivujte i vy a hledejte způsoby, jak jim proces přihlašování co nejvíce zjednodušit.

U velké části webů ale v posledních několika letech začíná být standardem, že se uživatel k plnému obsahu dostane až po přihlášení. Proto uživatele k přihlášení motivujte i vy a hledejte způsoby, jak jim proces přihlašování co nejvíce zjednodušit.

3 kroky, které ochrání vaše zisky z reklamy

Poklesu reklamních příjmů v důsledku konce cookies třetích stran se můžete vyhnout nebo ho alespoň zmírnit. Co přesně byste pro to měli udělat?

  • Usilujte o co nejvyšší počet uživatelů, kteří jsou na webu přihlášení.
  • Snažte se od co největšího počtu uživatelů získat souhlas s personalizací reklam.
  • Identifikaci uživatele posílejte do reklamního systému v rámci volání reklamy.

Před koncem cookies třetích stran

Před koncem cookies třetích stran

Po konci cookies s přihlášeným uživatelem

Po konci cookies s přihlášeným uživatelem

Po konci cookies bez přihlášeného uživatele

Po konci cookies bez přihlášeného uživatele

Jak si udržet stávající výnosy z reklamy?

Mít přihlášeného uživatele je prvním krokem k tomu, jak jej identifikovat. Druhým a neméně důležitým krokem je však identifikátor o uživateli posílat do reklamního systému při samotném požadavku na reklamu. K tomu můžete využít tyto možnosti:

  • said: Pokud používáte Přihlášení přes Seznam
  • hashované e-maily: Pokud používáte jakákoliv jiná přihlášení
  • secid: Unikátní identifikátor služby Czech ad ID

Ve všech případech budete potřebovat souhlas uživatele.

Nástroje, které se vyplatí využít

Na co se nás často ptáte?

Na webu mám implementované Přihlášení přes Seznam. Ochrání přihlašovací tlačítko mé zisky z reklamy?
Mám svůj web v Newsfeedu. Ovlivní konec cookies třetích stran to, jak se budou moje články na homepage Seznam.cz zobrazovat a doporučovat uživatelům?

Doporučování ve feedu na Seznam.cz Homepage konec cookies třetích stran přímo neovlivní, protože využíváme především identitu přihlášeného uživatele. Konec cookies třetích stran ovlivní měření času, který uživatelé stráví na stránkách partnerů. Připravujeme alternativní řešení, jak informaci o času spojit s konkrétním uživatelem, ale je možné, že měření času, který uživatel stráví na článku partnera, bude významně upraveno nebo zcela ukončeno.

Provozuji jeden web a mám na něm nasazený doporučovací boxík Seznam Doporučuje. Ovlivní konec cookies třetích stran jeho výkon?

Výkon reklamy bude odpovídat změnám v celé partnerské síti. Velká část doporučovaných boxů nebude koncem cookies třetích stran vůbec ovlivněná. Kontextové doporučování, clustering a spousta dalších algoritmů, které používáme, s cookies třetích stran nijak nesouvisí. Změny ale dopadnou na personalizační algoritmus, a proto pracujeme na tom, aby jeho výkon zůstal stejný nebo podobný jako před koncem cookies třetích stran. Nijak se nezmění ani výkon cross boxu.

Nevíte si rady nebo máte dotaz?

Potřebujete poradit s nastavením kampaní, úpravou konverzního kódu nebo něco jiného? Dejte nám vědět a my se vám ozveme.