Prohlížeč Google Chrome na počátku roku 2025 přestane podporovat cookies třetích stran. A protože webové stránky a služby tyto soubory využívají ke sledování aktivity uživatelů, analýze jejich chování na internetu a cílení reklamy, dopadne tento krok na celou oblast e-commerce.
Pokud chcete zabránit poklesu tržeb z reklam, bude třeba nahradit kampaně založené na využití cookies třetích stran jinými typy cílení. S naším průvodcem to zvládnete – ať už sami, nebo s pomocí vašeho Sklik specialisty. Stačí si vybrat možnost, která nejlépe vystihuje cíl vašich online kampaní.
Konec cookies třetích stran ovlivní vaše reklamní zisky
V lednu 2024 prohlížeč Chrome v rámci testování ukončil podporu cookies třetích stran pro 1 % uživatelů. Předpokládáme, že k úplnému vypnutí cookies třetích stran a s ním i ke ztrátě uživatelských dat dojde zkraje roku 2025.
To znamená, že pokud provozujete e-shop nebo webové stránky a využíváte reklamní platformy, které pracují s cookies třetích stran, začne postupně klesat množství uživatelů, které dokážete zasáhnout prostřednictvím retargetingu, dynamického retargetingu a částečně i další cílené reklamy.
Zásah kampaní, které jsou plně závislé na cookies třetích stran, se bude snižovat a postupně se lidem téměř přestanou zobrazovat. A kdo se na dobu bez cookies třetích stran včas nepřipraví, ten může přijít o velký objem objednávek, a tedy i tržeb.
3 důsledky konce cookies třetích stran
Na co se nás často ptáte?
Nevíte si rady nebo máte dotaz?
Potřebujete poradit s nastavením kampaní, úpravou konverzního kódu nebo něco jiného? Dejte nám vědět a my se vám ozveme.