Pro inzerenty

Prohlížeč Google Chrome na počátku roku 2025 přestane podporovat cookies třetích stran. A protože webové stránky a služby tyto soubory využívají ke sledování aktivity uživatelů, analýze jejich chování na internetu a cílení reklamy, dopadne tento krok na celou oblast e-commerce.

Pokud chcete zabránit poklesu tržeb z reklam, bude třeba nahradit kampaně založené na využití cookies třetích stran jinými typy cílení. S naším průvodcem to zvládnete – ať už sami, nebo s pomocí vašeho Sklik specialisty. Stačí si vybrat možnost, která nejlépe vystihuje cíl vašich online kampaní.

Konec cookies třetích stran ovlivní vaše reklamní zisky

V lednu 2024 prohlížeč Chrome v rámci testování ukončil podporu cookies třetích stran pro 1 % uživatelů. Předpokládáme, že k úplnému vypnutí cookies třetích stran a s ním i ke ztrátě uživatelských dat dojde zkraje roku 2025.

To znamená, že pokud provozujete e-shop nebo webové stránky a využíváte reklamní platformy, které pracují s cookies třetích stran, začne postupně klesat množství uživatelů, které dokážete zasáhnout prostřednictvím retargetingu, dynamického retargetingu a částečně i další cílené reklamy.

Zásah kampaní, které jsou plně závislé na cookies třetích stran, se bude snižovat a postupně se lidem téměř přestanou zobrazovat. A kdo se na dobu bez cookies třetích stran včas nepřipraví, ten může přijít o velký objem objednávek, a tedy i tržeb.

3 důsledky konce cookies třetích stran

1 Přijdete o možnost identifikovat své zákazníky

Aktuálně platí, že pokud na vaše stránky přijde návštěvník se zájmem o nákup, prohlédne si zboží, ale nákup nedokončí, může ho reklamní systém díky cookies identifikovat a zacílit na něj reklamu. Tím ho přivedete zpět na váš web, kde může nákup dokončit. Bez cookies třetích stran však o tuto možnost přijdete.

2 Sníží se dosah reklam, které cílí na uživatele

Konec cookies třetích stran ovlivní i další typy reklam, které pracují s cílením na uživatele – cílení na zájmy uživatelů, jejich pohlaví či věk, zájmy o koupi, Lookalike nebo vlastní seznamy zákazníků. Negativní dopad ale bude výrazně nižší než u retargetingu a dynamického retargetingu.

3 Zkomplikuje se vyhodnocování kampaní

Značně klesne i počet konverzí, pomocí kterých vyhodnocujete investice do reklamy. Proto bude složitější identifikovat, jaké množství objednávek vám přinášejí konkrétní kampaně a reklamy. To znamená, že nebudete vědět, jestli zákazníka k nákupu přiměla vaše placená reklama a jestli se vám investice vyplatila.

Na co se nás často ptáte?

Jak poznám dopad konce cookies třetích stran na svých kampaních?

Spolehlivý ukazatel pro změření dopadu konce cookies třetích stran na kampaně bohužel neexistuje. Vzhledem k tomu, že Google omezení cookies u malého množství uživatelů už testuje a že další prohlížeče s větším podílem na trhu – Safari a Firefox – už cookies třetích stran blokují, doporučujeme s úpravami cílení začít co nejdříve. Získáte tak náskok před konkurencí, která přípravu na dobu bez cookies může podcenit nebo ji nechat na poslední chvíli.

Proč mám dělat úpravy pro konverze v Skliku a Zboží.cz? Výkon kampaní si přece vyhodnotím pomocí Google Analytics

Konec cookies třetích stran může mít dopad i na Google Analytics. Proto vám doporučujeme měřit konverze v Skliku a Zboží.cz. Proč?

  • Budete mít detailní přehled o konverzích až na úroveň jednotlivých reklam, cílení nebo zařízení
  • Můžete využít střídání reklam podle CPA a PNO v Skliku. Díky datům ze Seznamu podpoříte výkon kampaní
  • Budete mít možnost využívat chystanou optimalizaci na konverze v Skliku a Zboží.cz, která využívá model strojového učení. Díky této novince se vaše cenové nabídky automaticky nastaví tak, aby maximalizovaly počet konverzí nebo tržby, a to v reálném čase v každé jednotlivé aukci
Vystačím si i do budoucna jen s retargetingem a dynamickým retargetingem?
Zůstanou kampaně cílené na vlastní seznamy zákazníků pomocí e-mailových adres přesné i po konci cookies třetích stran?

Nevíte si rady nebo máte dotaz?

Potřebujete poradit s nastavením kampaní, úpravou konverzního kódu nebo něco jiného? Dejte nám vědět a my se vám ozveme.