Pro inzerenty

Jaká je aktuální situace ohledně cookies třetích stran? Počet lidí, které díky nim dokážete oslovit, klesá. Třetina české internetové populace navíc už teď využívá prohlížeče, které cookies třetích stran blokují. Jde především o prohlížeče Safari, Firefox a Edge. 

Pokud chcete zabránit poklesu tržeb z reklam, je nutné kampaně založené na využití cookies třetích stran nahradit jinými typy cílení. S naším průvodcem to zvládnete – ať už sami, nebo s pomocí vašeho Sklik specialisty. Stačí si vybrat možnost, která nejlépe vystihuje váš e-shop nebo web a cíl vašich online kampaní.

Zabraňte propadu vašich reklamních zisků

Pokud provozujete e-shop nebo webové stránky a využíváte reklamní platformy, které pracují s cookies třetích stran, pravděpodobně jste zaznamenali, že množství uživatelů, které dokážete prostřednictvím cílené reklamy zasáhnout, klesá. 

Budete-li se spoléhat pouze na kampaně, které pracují cookies třetích stran, připravíte se o možnost oslovit třetinu internetové populace, která využívá cookieless prohlížeče. V důsledku toho můžete přijít o velký objem objednávek, a tedy i tržeb. 

Proto vám doporučujeme zaměřit se na 1st party cílení, která vám umožní zasáhnout téměř každého uživatele nezávisle na tom, jaký prohlížeč využívá.

3 důvody, proč pracovat s vlastními daty

1 Nejsou závislá na cookies třetích stran

Kampaně postavené na 1st party datech jsou zcela nezávislé na cookies třetích stran. To znamená, že vás nezaskočí snižující se dosah cílené reklamy. A navíc oslovíte i uživatele cookieless prohlížečů.

2 Umožňují velmi přesné cílení

S 1st party daty získáte transparentní a důvěryhodné informace o chování uživatelů. Díky tomu můžete kampaně nejen přesně zacílit, ale také personalizovat. Vaše reklamní sdělení se tak vždy dostane k relevantnímu publiku.

3 Fungují napříč platformami

Vlastní data můžete využít nejen v Skliku, ale i v dalších reklamních platformách. Práci s nimi vám navíc usnadní CRM nebo e-mailingové nástroje, pomocí kterých můžete data detailněji segmentovat, a tak dosáhnout ještě lepších výsledků.

Na co se nás často ptáte?

Jak na svých kampaních poznám klesající dosah cílené reklamy?

Spolehlivý ukazatel pro změření snižujícího se dosahu kampaní závislých na cookies třetích stran bohužel neexistuje. Vzhledem k tomu, že prohlížeče s větším podílem na trhu – Safari a Firefox – už cookies třetích stran blokují, doporučujeme v kampaních do větší míry využívat 1st party data nebo otestovat kontextovou reklamu. Získáte tak náskok před konkurencí, která zatím spoléhá na cookies třetích stran.

Proč mám dělat úpravy pro konverze v Skliku a Zboží.cz? Výkon kampaní si přece vyhodnotím pomocí Google Analytics

Konec cookies třetích stran může mít dopad i na Google Analytics. Proto vám doporučujeme měřit konverze v Skliku a Zboží.cz. Proč?

  • Budete mít detailní přehled o konverzích až na úroveň jednotlivých reklam, cílení nebo zařízení
  • Můžete využít střídání reklam podle CPA a PNO v Skliku. Díky datům ze Seznamu podpoříte výkon kampaní
  • Budete mít možnost využívat chystanou optimalizaci na konverze v Skliku a Zboží.cz, která využívá model strojového učení. Díky této novince se vaše cenové nabídky automaticky nastaví tak, aby maximalizovaly počet konverzí nebo tržby, a to v reálném čase v každé jednotlivé aukci
Vystačím si i do budoucna jen s retargetingem a dynamickým retargetingem?
Proč je důležité se zaměřit na kampaně cílené na vlastní seznamy zákazníků pomocí e-mailových adres?

Nevíte si rady nebo máte dotaz?

Potřebujete poradit s nastavením kampaní, úpravou konverzního kódu nebo něco jiného? Dejte nám vědět a my se vám ozveme.