Pokud svůj web monetizujete pomocí reklamy, velká část těchto příjmů je závislá na reklamě cílené na konkrétní uživatele, tedy na retargetingu a cílení na zájmy uživatele. Jenže reklamní systémy uživatelská data sbírají právě pomocí cookies třetích stran.
Na dobu bez cookies třetích stran se včas připravte
Očekává se, že k vypnutí podpory cookies třetích stran v nejrozšířenějším prohlížeči Google Chrome dojde zkraje roku 2025. Pokud se na tuto změnu včas nepřipravíte, je velice pravděpodobné, že vám vám výrazně poklesnou příjmy z programatické reklamy.
Jaký dopad bude mít konec cookies třetích stran?
Majitel středně velkého webu využívá reklamu od Seznamu jak k oslovení návštěvníků sekce Newsfeed na Seznamu, tak zčásti i pro své vlastní uživatele. Proto se spoléhá na služby Seznam Partner a Seznam Newsfeed. Jenže s koncem cookies třetích stran ho čeká nepříjemné překvapení – jeho příjmy z reklamy se zredukují na třetinu.
Pro inzerenty, kteří vytvářejí kampaně v Skliku, přinášíme alternativy, které jim pomohou dopad konce cookies třetích stran zmírnit. Vymýšlíme nové možnosti nastavení kampaní a typy cílení, které nejsou závislé na cookies třetích stran. Čím více inzerentů je bude využívat, tím více se tyto kampaně budou zobrazovat na vašem webu.
Klíč k úspěchu? Přihlášení uživatelé
Pro svůj web nejprve připravte kvalitní strategii pro přihlašování a získávání dat. Jen u přihlášeného uživatele znáte jeho e-mail, a tím pádem identitu. A bez kvalitní identity nemůžeme reklamu správně zacílit.
Máte v zásadě dvě možnosti, jak uživatele k přihlášení motivovat:
U velké části webů ale v posledních několika letech začíná být standardem, že se uživatel k plnému obsahu dostane až po přihlášení. Proto uživatele k přihlášení motivujte i vy a hledejte způsoby, jak jim proces přihlašování co nejvíce zjednodušit.
3 kroky, které ochrání vaše zisky z reklamy
Poklesu reklamních příjmů v důsledku konce cookies třetích stran se můžete vyhnout nebo ho alespoň zmírnit. Co přesně byste pro to měli udělat?
- Usilujte o co nejvyšší počet uživatelů, kteří jsou na webu přihlášení.
- Snažte se od co největšího počtu uživatelů získat souhlas s personalizací reklam.
- Identifikaci uživatele posílejte do reklamního systému v rámci volání reklamy.
Před koncem cookies třetích stran
Po konci cookies s přihlášeným uživatelem
Po konci cookies bez přihlášeného uživatele
Jak si udržet stávající výnosy z reklamy?
Mít přihlášeného uživatele je prvním krokem k tomu, jak jej identifikovat. Druhým a neméně důležitým krokem je však identifikátor o uživateli posílat do reklamního systému při samotném požadavku na reklamu. K tomu můžete využít tyto možnosti:
- said: Pokud používáte Přihlášení přes Seznam
- hashované e-maily: Pokud používáte jakákoliv jiná přihlášení
- secid: Unikátní identifikátor služby Czech ad ID
Ve všech případech budete potřebovat souhlas uživatele.
Nástroje, které se vyplatí využít
Na co se nás často ptáte?
Nevíte si rady nebo máte dotaz?
Potřebujete poradit s nastavením kampaní, úpravou konverzního kódu nebo něco jiného? Dejte nám vědět a my se vám ozveme.