Proč není udržitelné poskytovat online média a další služby zcela zdarma

Dlouhou dobu panovalo všeobecné přesvědčení, že obsah na internetu je zdarma. Není. Nákladný provoz obsahových platforem ovšem bylo možné financovat hlavně díky příjmům z reklamy. Zobrazuje se vám na službách, které navštěvujete, a inzerenti za tyto zobrazení následně provozovateli dané služby, tedy i Seznamu, platí. Nejvyšší příjmy se generují z tzv. cílené reklamy. Ta ovšem potřebuje ke svému správnému fungování váš souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely cílené reklamy, tzv. „cookie souhlas“.

Když souhlas neposkytnete, zobrazuje se vám tzv. necílená reklama. Příjmy z necílené reklamy nestačí na pokrytí nákladů na vývoj, provoz a inovaci služeb a obsahových webů. Proto v Seznamu, stejně jako jiné firmy, hledáme další možnosti svého financování, aniž bychom museli užívání svých služeb plošně zpoplatňovat.

Přístup k našim službám nechceme nikomu omezovat, proto nabízíme férovou volbu. Pokud souhlasíte, že své osobní údaje budete za účelem cílení reklamy nadále poskytovat, nic se pro vás nemění a všechny naše služby vám zůstávají plně přístupné. Pokud své osobní údaje už poskytovat nechcete, máte možnost zakoupit si službu Seznam bez cílené reklamy za 79 Kč měsíčně. I v takovém případě se vám bude reklama zobrazovat, jen na vás nebude tzv. cílit, tedy nebude reflektovat vaše předchozí vyhledávání nebo zájmy.

Pokud máte na Seznamu e-mail, můžete si být jistí, že se do něj dostanete i bez nutnosti volby mezi souhlasem se zpracováním osobních údajů a platbou.