Proč není udržitelné poskytovat online média a další služby zcela zdarma

Dlouhou dobu panovalo všeobecné přesvědčení, že obsah na internetu je zdarma. Není. Nákladný provoz obsahových platforem ovšem bylo možné financovat hlavně díky příjmům z reklamy. Zobrazuje se vám na službách, které navštěvujete, a inzerenti za tato zobrazení následně provozovateli dané služby, tedy i Seznamu, platí. Nejvyšší příjmy se generují z tzv. cílené reklamy. Ta ovšem potřebuje ke svému správnému fungování váš souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely cílené reklamy, tzv. „cookie souhlas“.

Když souhlas neposkytnete, zobrazuje se vám tzv. necílená reklama. Příjmy z necílené reklamy nestačí na pokrytí nákladů na vývoj, provoz a inovaci služeb a obsahových webů. Proto v Seznamu, stejně jako jiné firmy, hledáme další možnosti svého financování, aniž bychom museli užívání svých služeb plošně zpoplatňovat.

Přístup k našim službám nechceme nikomu omezovat, proto nabízíme férovou volbu. Pokud své osobní údaje poskytovat nechcete, máte možnost zakoupit si službu Seznam bez reklam za 179 Kč měsíčně nebo Seznam bez cílené reklamy za 49 Kč měsíčně. V prvním případě se vám na našich službách nebude zobrazovat žádná display či audio a videoreklama. Když zvolíte Seznam bez cílené reklamy, reklamu vám zobrazíme, jen na vás nebude tzv. cílit, tedy nebude reflektovat vaše předchozí vyhledávání nebo zájmy. Zakoupíte‑li si jeden z těchto produktů, nebudeme o vás prostřednictvím cookies sbírat žádná data pro analytické a marketingové účely, ale můžete si sami zvolit, zda budete chtít například obsah přizpůsobený na míru.