Jak začít inzerovat jako realitní kancelář / makléř?
K inzerci jako RK či makléř je nutná registrace, ke které je v prvním kroku potřeba mít založen zápis na Firmy.cz a mít zde zvolenou jednu z realitních kategorií.
Potřebujete-li pomoci, můžete kontaktovat kolegy z Firmy.cz na info@firmy.cz nebo tel: 234 694 415.
Dále je potřeba založit tzv. Peněženku a propojit ji s IČ. To provedete přihlášením zvoleným e-mailem na klient.seznam.cz. V levém menu zvolíte Nastavení a vyplníte fakturační údaje.
Po založení zápisu a peněženky zašlete na e-mail info@sreality.cz informaci o plánovaném počtu inzerátů, IČ a kontakty na Vás (e-mail a telefonní číslo). Přidělíme Vám obchodního zástupce, který s Vámi registraci dokončí a pomůže s nastavením služeb dle potřeb.
Kompletní informace k aktivaci/registraci realitní kanceláře najde na této stránce.
Jak založit nebo upravit makléřský profil pod účtem RK?
Makléřské profily lze zakládat i editovat importními programy, pokud je RK takový program využívaný ke vkládání inzerce. Pokud importní program nevyužíváte, je potřeba zaslat údaje pro založení na info@sreality.cz a profil makléře vytvoříme.
Pro založení profilu makléře je potřeba následující:
- E-mail makléře (slouží pro založení makléře) – nesmí být shodný s emailem peněženky a musí být registrován na Seznam.cz, případně je třeba provést registraci zde: https://registrace.seznam.cz/ (použít můj stávající e-mail, vyplnit potřebné údaje a nastavit heslo. Pro dokončení je nutné potvrdit notifikaci, která bude odeslána na e-mail.
- • Jméno
- Jméno a příjmení makléře
- Telefonní číslo (mobil)
- Informaci, zda makléř pracuje na pracovní či externí smlouvu (zde je nutné dodat vlastní IČ makléře)
Jakým způsobem dobiji kredit v tzv. Peněžence?
Dobití kreditu je možné přímo z administrace, která Vám bude v rámci registrace zpřístupněna.
Do systému je nutné se přihlásit e-mailem peněženky, pak lze účet jakkoliv spravovat.
Kredit také dobijete po přihlášení do klientské zóny e-mailem zvoleným jako „Peněženka“. V levém menu dále zvolíte sekci „Peněženka“ a po kliknutí se hned zobrazí možnost pro dobití kreditu.
Nejrychlejším způsobem úhrady je platba kartou online, kdy se kredit propíše do půl hodiny. Dobít ho můžete i bankovním převodem, v tom případě však bude kredit propsán se zpožděním, tj. do druhého dne. Cenu inzerce naleznete v ceníku služeb.
Upozornění:
Kredit nedobíjejte, dokud nebude e-mail peněženky svázaný s IČ, tj. neobdržíte autorizaci z fakturačního oddělení.
Bez toho nelze vystavovat faktury, jen zjednodušené doklady. Zpětná oprava již není možná.
Jak získám doklad o uhrazeném kreditu?
Veškeré doklady naleznete v klientské zóně. Přihlaste se e-mailem zvoleným jako Peněženka a v levém menu v sekci „Peněženka“ a dále „Transakce“ máte k dispozici všechny potřebné doklady ve formátu PDF.
Mohu si zažádat o převod nespotřebovaného kreditu zpět na účet, pokud již neplánuji dále inzerovat?
Samozřejmě, po deaktivaci inzerátů stačí zaslat požadavek na fakturace@firma.seznam.cz, zde uvést e-mail Peněženky a číslo účtu, kam mají být prostředky vráceny.
Pro vrácení kreditů je nutné mít inzerci deaktivovanou.
Je stanovena minimální doba inzerce?
Minimální doba stanovena není. Při vkládání inzerátu je sice požadováno zvolení platnosti, ta však není závazná. Inzerát můžete deaktivovat kdykoliv v průběhu inzerce, klidně již druhý den.
Upozornění!
Datum vložení = den, kdy inzerát začnete vkládat a ukládat do systému, nikoli jeho aktivace
Zadaný inzerát je označený jako duplicitní. Co to znamená?
Systém vyhodnocování duplicit je opatření proti obcházení pravidel inzerce a služby Topování tím, že je původní inzerát smazán a zadán znovu jako nový.
Vždy je nutné upravovat a aktualizovat původní verzi inzerátu a pro jeho přesun na přední pozice využít službu Topování. Jakékoliv úpravy inzerátu, ať už jde o cenu, výměnu fotografií nebo úpravy parametrů nemovitosti, lze provádět v původní verzi.
Pokud tedy nastane situace, že je původní inzerát smazaný a zadaný jako nový, systém nový inzerát označí jako duplicitní, což znamená, že inzerát je vypublikovaný na webu, ale má přiřazené datum vložení původního inzerátu. Příznak duplicity však nebrání zveřejnění a inzerát lze i topovat.
Jak dlouho zůstává neaktivní inzerát v účtu? Lze inzerát po určité době obnovit?
Systém funguje tak, že k přesunu inzerátu do interního archivu dochází 40 dní ode dne smazání nebo 40 dní od data expirace inzerátu. Do té doby lze inzerát upravovat i obnovit. Po přesunu inzerátu do archivu již není možné inzerci obnovit a bude potřeba ji do systému zadat znovu.
Co znamená expirace inzerátu?
Expirace znamená, že inzerátu skončila nastavená platnost (7–360dní). Pokud se platnost v možnostech neprodlouží, inzerát se označí jako expirovaný a přestane se zveřejňovat. Expirovaný inzerát v systému zůstane 40 dní, poté se archivuje a tím k němu ztratíte přístup.
Platnost inzerátu lze prodloužit kliknutím na „upravit“ přímo u inzerátu. V sekci „nastavení inzerce“.
Jak mohu inzerát Topovat?
Inzerát lze topovat kliknutím na ikonu Topovat u inzerátu nebo případně přes importní program, pokud má tuto možnost naprogramovanou.
Služba není dostupná první den vložení inzerátu a pár minut po editaci inzerátu
Cena za jedno topnutí je 25 Kč s DPH, více informací naleznete na této stránce.
Mohu k inzerátu nahrát video nebo panoramatickou fotografii?
Do administrace je možné vložit až 10 video souborů. Počet panoramatických fotografií není omezen.
Veškeré informace k parametrům videa nebo panoramatických fotek najdete na této stránce.
Mohu k inzerátu vložit virtuální prohlídku?
K inzerátu lze vložit jednu virtuální prohlídku ve formě odkazu od společnosti Matterport. Jiné prohlídky v současné době nejsou podporovány. Odkaz se vkládá do příslušné kolonky v sekci „Fotogalerie“.
Mattertagy u virtuální prohlídky jsou pro naše služby nepovolené.
Mohu upravit zadané „panorama“ v inzerátu?
Ano, panorama je možné změnit případně i vypnout.
V editaci inzerátu, ve druhém kroku „Fotografie, media“ najdete možnost editace Panorama, kde můžete zadat vlastní URL z mapy.com nebo zrušit zobrazení panorama
Je možné změnit v účtu registrované RK IČ?
To možné není. Ke každému IČ musí existovat samostatný účet a registrace.
V případě změny IČ se spojte se svým obchodním zástupcem, případě napište žádost na info@sreality.cz, kde Vám s nastavením nové registrace pomohou.
Mám zájem o realitní software od Sreality.cz, jak ho získám a kde najdu potřebné informace?
Pro získání našeho realitního softwaru (importního programu) s názvem SRS je potřeba obrátit se na naši podporu na info@sreality.cz.
Podmínkou pro získání zvýhodněného balíčku je registrace jako realitní kancelář a inzerování na našem serveru.
Více informací k cenám a dostupným balíčkům naleznete na této stránce
Potřebuji provést změnu importního programu, jaké kroky jsou třeba?
Před plánovanou změnou je nutné zaslat e-mail s informacemi na info@sreality.cz. Je třeba si domluvit termín změny, aby nedošlo ke kolizím při editaci stávajících inzerátů.
Vytvářím nový importní program, co je třeba k vytvoření nového importního můstku?
Informace k vytvoření nového importu včetně importní dokumentace naleznete na této stránce.
Po naprogramování importního programu bude vytvořeno testovací prostředí k otestování správnosti přenosu dat. Po ukončení testů vytvoříme nový importní klíč, nastavíme jej v administraci RK a zašleme přístupové údaje.
Pro vytvoření testovacího prostředí je potřeba mít email, na který se přístup vytvoří. Je možné použít jakýkoli email, který na Sreality.cz nemáte ještě použitý. Pokud to bude email od jiné služby než Seznam.cz je potřeba ho nejdříve registrovat zde: https://registrace.seznam.cz/
Je možné odstranit z webu příznak zlevnění po snížení ceny nemovitosti?
Příznak zlevnění se po snížení ceny nemovitosti zobrazuje na webu týden a poté se automaticky skryje.
Pokud však potřebujete příznak odstranit dříve, možné to je. Je potřeba snížit cenu nemovitosti ještě o něco více než potřebujete (cca 10%) a uložte. Po uložení se vraťte do editace a zadejte cenu na požadovanou (vyšší). Tak se bude jednat jakoby o zdražení a příznak se nezobrazí.
Jak odebrat stav nabídky rezervováno nebo prodáno u inzerátu?
Parametr rezervováno nebo prodáno se nastavuje ve čtvrtém kroku editace inzerátu „nastavení inzerátu“ a když není vybraný, tak se nic nezobrazuje, nabídka je aktuální. Pro odebrání parametru stačí znovu kliknout na kolonku „stav nabídky“ a poté znovu na rezervováno nebo prodáno (aktuálně se vám parametr v nabídce zobrazí červeně podbarvený s fajfkou) a stačí pak na červeně podbarvený parametr znovu kliknout a tím jej odebrat. Kolonka poté zůstane volná.
Proč nemohu změnit kategorii nemovitosti?
Kategorii nemovitosti nelze změnit (například z kategorie domy změnit na byty) a je tak potřeba inzerát deaktivovat a zadat ho do systému znovu se správnou kategorií.
Je možné změnit nadpis inzerátu?
Nadpis se tvoří systémově automaticky ze zadaných parametrů, tak aby vyhledávání bylo jednotné a přehledné. Ani ze strany klienta ani od nás není možné do nadpisu jakkoli zasáhnout.
Jak mohu nahrát do svého profilu logo kanceláře?
Logo je potřeba nahrát v profilu Vaší kanceláře na Firmy.cz, odkud se propisuje na Sreality.cz, avšak logo se na Srealitách zobrazí pouze pokud je aktivovaný Seznam naplno.