Potřebuji vložit inzerát jako soukromá osoba, je to možné?
Samozřejmě, inzerovat u nás může každý. Potřebné informace k vložení a úhradě tzv. jednorázové inzerce naleznete zde.
Cena inzerce je 72,60 Kč/inzerát/den. Inzerát se bude automaticky zveřejňovat pod emailem, kterým jste přihlášeni (v průběhu email nelze měnit).
Jednorázově můžete vložit a publikovat až 6 inzerátů najednou.
Jakým způsobem dobiji kredit do tzv. Peněženky a kolik inzerce stojí?
Cena tzv. jednorázové inzerce je 72,60 Kč s DPH za započatý den inzerce za jeden inzerát, kompletní ceník je zde.
Kredit lze dobít po přihlášení do klientské zóny e-mailem, pod kterým zveřejňujete inzerát, tj. tímto e-mailem se přihlašujete na webu Sreality.cz.
V levém menu dále zvolíte sekci „Peněženka“ a po kliknutí se nabídne možnost pro dobití kreditu.
Nejrychlejší je dobití potřebného kreditu kartou on-line, kdy dojde k jeho propsání do služby maximálně do půl hodiny.
Chcete-li generovat doklady k platbám na IČ, je třeba si před prvním dobitím navázat IČ na e-mail peněženky. To uděláte tak, že se e-mailem, který si zvolíte jako peněženku, přihlásíte do klientské zóny, zde v levém menu v nastavení zadáte fakturační údaje a vyčkáte na schválení od fakturačního oddělení. Poté zde v sekci transakce bude u každé příchozí úhrady ke stažení faktura.
Upozornění:
Pokud požadujete vystavování faktur, kredit nedobíjejte, dokud nebude e-mail peněženky svázaný s IČ, tj. neobdržíte autorizaci z fakturačního oddělení.
Bez toho nelze vystavovat faktury, jen zjednodušené doklady. Zpětná oprava již není možná.
Je stanovena minimální doba inzerce?
Minimální doba stanovena není. Při vkládání inzerátu je sice požadováno zvolení platnosti, ta však není závazná. Inzerát můžete deaktivovat kdykoliv v průběhu inzerce, klidně již druhý den.
Jak mohu inzerát topovat?
V případě jednorázové inzerce naleznete službu Topování pod možnostmi u inzerátu.
Služba není dostupná první den vložení inzerátu a je dočasně nedostupná ve chvíli, kdy dojde k úpravě inzerátu. Data po úpravě se zpracovávají cca 20 minut, poté se Topování opět zpřístupní.
Cena za jedno topnutí je 72,60 Kč s DPH, více informací naleznete zde.
Topování inzerátů a posunutí do předních příček je jedním z nástrojů, kterým můžete zvýšit dosah a šance na prodej Vaší nemovitosti. Topování způsobuje vytopování inzerátu, tedy jeho přesun na první pozici ve výpisu inzerátů, kde vydrží tak dlouho, dokud někdo jiný nevytopuje inzerát anebo nevloží nový inzerát. Jedná se o doplňkovou službu a stojí 72,60 Kč vč. dph. Topování je umožněno vždy 24 hodin po vložení inzerátu, nebo po poslední úpravě. Možnost topovat se Vám zobrazí přímo v sekci: Moje inzeráty. ! Pozor! – Příznak topování mizí vždy po půlnoci. Inzerát zůstane na předních pozic do té doby, než Vás někdo přetopuje. Topování je umožněno až 3x denně.
Jak mohu upravit či ukončit inzerát? Hradí se za deaktivaci poplatek?
Inzerát můžete editovat či deaktivovat přes Možnosti u inzerátu. Přihlaste se do Vašeho účtu e-mailem, pod kterým je inzerát zadán (www.sreality.cz, přihlášení v pravé horní části). Po kliknutí na Vaše iniciály v pravé horní části přejdete do sekce „Moje inzeráty“, poté přes „Možnosti“. V případě potřeby upravit inzerát zvolíte „Editovat“, poté kliknete na „Pokračovat“ ve spodní pravé části a dále až k „Dokončit“. Tím se změna uloží.
Zpracování zadané změny bude trvat cca 20 minut, poté se inzerát opět vypublikuje.
V případě deaktivace inzerátu postupujete totožně, jen místo editace volíte „Deaktivovat“ a nebo naopak „Aktivovat“, chcete-li inzerát opět zveřejnit po předchozí deaktivaci.
Inzerát není aktivní, z jakého důvodu?
Důvodů může být více, zde jsou nejčastější z nich:
- Inzerát byl vložen nově nebo došlo k jeho úpravě, poté dochází ke zpracování dat, kdy inzerát prochází schvalovacím procesem, což může trvat několik vteřin až minut. Stačí jen vyčkat, ke zveřejnění dojde automaticky
- Došlo k vyčerpání kreditu a je tedy třeba dobít Peněženku
- Inzerát expiroval (skončila jeho platnost) a je třeba jej prodloužit. Prodloužit platnost inzerce můžete v administraci po přihlášení do Vašeho účtu (www.sreality.cz, přihlášení v pravé horní části). Po kliknutí na Vaše iniciály v pravé horní části přejdete do sekce „Moje inzeráty“, poté přes „Možnosti“ a „Editovat“ naleznete hned pod popisem nemovitosti checkbox s názvem „Chci změnit dobu zveřejnění inzerátu“, z roletky vyberete potřebnou dobu a kliknete na „Pokračovat“ ve spodní části a dále „Dokončit“. Tím se změna uloží. Zpracování zadané změny bude trvat opět několik vteřin až minut, poté se inzerát opět vypublikuje
- V inzerátu nebyly vyplněné všechny povinné položky a zůstal ve stavu jako rozpracovaný. Je nutné vyplnit všechny položky označené hvězdičkou a inzerát v závěru dokončit
- Inzerát byl deaktivován ze strany kontroly inzerce, v rámci které ověřujeme dodržování Pravidel inzerce
Je-li zjištěn nedostatek, je inzerentovi zaslána výzva k opravě, inzerát zůstává aktivní. Nedojde-li k opravě během stanovené lhůty, přistupujeme k dočasné deaktivaci, o které je inzerent opět informován e-mailem.
Musím dobít kredit na celou dobu, po kterou chci inzerovat?
Není nutné dobíjet hned celou částku. Kredit lze dobíjet průběžně podle potřeby. Aby mohl být inzerát zveřejněn, je nutné mít v peněžence kredit odpovídající poplatku alespoň za jeden den inzerce. Pokud chcet inzerát např. zveřejnit na 10 dní a částka na den je 72,60 Kč, je třeba dobít 726 Kč na 10 dní inzerce.
Jak získám doklad o uhrazeném kreditu?
Veškeré doklady naleznete v klientské zóně. Přihlaste se e-mailem zvoleným jako Peněženka a v levém menu v sekci „Peněženka“ a dále „Transakce“ máte k dispozici všechny potřebné doklady ve formátu PDF.
Potřebuji doklady o platbách na IČ, jde to?
Ano. Stačí si Peněženku propojit s IČ. Propojení lze provést po přihlášení e-mailem peněženky v klientské zóně. V sekci „Nastavení“ vyplníte fakturační údaje, uložíte je a vyčkáte na schválení od fakturačního oddělení. Schválení propojení může trvat až 2 pracovní dny (běžně to však bývá obratem).
Kredit v Peněžence byl dobit kartou online, ale ve svém účtu ho stále nevidím. Kdy dojde k jeho propsání?
V případě dobití kreditu online může trvat cca půl hodiny, než se transakce propíše v našich systémech. Propisování se děje vždy v půl a v celou hodinu. Samotný převod je v Peněžence vidět okamžitě. Po propsání kreditu se připravené inzeráty automaticky vypublikují.
Mohu si zažádat o převod neutraceného kreditu zpět na účet?
Samozřejmě, stačí zaslat požadavek na fakturace@firma.seznam.cz, zde uvést e-mail Peněženky a číslo účtu, kam mají být prostředky vráceny.
V administraci nelze vkládat či mazat fotografie, co s tím?
Tento problém nejčastěji způsobuje doplněk prohlížeče AdBlock, což je blokátor reklamy a výrazně omezuje funkce naší administrace. Při zadávání či editaci inzerátu je potřeba ho alespoň dočasně vypnout.
Pokud tento doplněk zapnutý nemáte, může to způsobovat přímo prohlížeč. Pak stačí prohlížeč změnit. Ideální je Mozilla Firefox, tento prohlížeč je všeobecně s našimi systémy nejvíce kompatibilní.
Parametry fotografií, které dokáže systém zpracovat, jsou tyto:
- Min. rozlišení 480×360px
- Max. rozlišení 1920×1080px
- Poměr stran 4:3 (16:9) – fotografie musí být foceny na šířku
- Max. velikost jedné fotky 5 MB
- Formát JPG
Mohu vložit fotografii ke kontaktu u jednorázové inzerce?
Toto bohužel není možné. Údaj se propíše automaticky z účtu, do kterého se přihlásíte konkrétním e-mailem. Potřebujete-li změnit telefonický kontakt, můžete ho upravit přímo v nastavení údajů v e-mailové schránce.
Potřebujete-li inzerovat pod jiným e-mailem, je nutné vložit inzerát pod ním.
Lze v případě jednorázové inzerce změnit kontaktní e-mail?
Toto bohužel není technicky možné. Údaj se propíše automaticky z účtu, do kterého se přihlásíte konkrétním e-mailem. Potřebujete-li změnit telefonický kontakt, můžete ho upravit přímo v nastavení údajů v e-mailové schránce.
Potřebujete-li inzerovat pod jiným e-mailem, je nutné vložit inzerát pod ním.
Mohu vložit fotografii ke kontaktu u jednorázové inzerce?
Toto bohužel možné není. Fotografie/portréty lze vložit pouze u makléřských profilů pod registrovanou realitní kanceláří.
Jak dlouho trvá, než se inzerát po dokončení zobrazí na webu?
Zpracování dat a schvalovací proces po vložení nového inzerátu či po provedení jakýchkoli úprav ve stávajícím inzerátu může trvat několik vteřin až minut, poté se automaticky data propíší i na web.
Zadaný inzerát je označený jako duplicitní. Co to znamená?
Systém vyhodnocování duplicit je opatření proti obcházení pravidel inzerce a služby Topování tím, že je původní inzerát smazán a zadán znovu jako nový.
Tento postup není správný. Vždy je nutné upravovat a aktualizovat původní verzi inzerátu a pro jeho přesun na přední pozice využít službu Topování. Jakékoliv úpravy inzerátu, ať už jde o cenu, výměnu fotografií nebo úpravy parametrů nemovitosti, lze provádět v původní verzi.
Pokud tedy nastane situace, že je původní inzerát smazaný a zadaný jako nový, systém nový inzerát označí jako duplicitní, což znamená, že inzerát je vypublikovaný na webu, ale má přiřazené datum vložení původního inzerátu. Příznak duplicity však nebrání zveřejnění a inzerát lze i topovat.
Jak dlouho zůstává neaktivní inzerát v účtu? Lze inzerát po určité době obnovit?
Systém funguje tak, že k přesunu inzerátu do interního archivu dochází 40 dní ode dne smazání nebo 40 dní od data expirace inzerátu. Do té doby lze inzerát upravovat i obnovit. Po přesunu inzerátu do archivu se již obnovit nedá a je třeba ho zadat znovu.
Co znamená expirace inzerátu?
Expirace znamená, že inzerátu skončila nastavená platnost (7–360dní). Pokud se platnost v možnostech neprodlouží, inzerát se označí jako expirovaný a přestane se zveřejňovat. Expirovaný inzerát v systému zůstane 40 dní, poté se archivuje a tím k němu ztratíte přístup.
Platnost inzerátu lze kdykoli upravovat v prvním kroku editace inzerátu. Po změně platnosti je nutné se proklikat všemi stránkami až na konec editace a a tím změnu potvrdit.
Mohu k inzerátu nahrát video?
Ano, je možné vložit až 10 videí, každé video musí být o maximální velikosti 3 GB. Podporujeme téměř všechny formáty.
Mohu k inzerátu vložit virtuální prohlídku?
K inzerátu lze vložit virtuální prohlídku ve formě odkazu od společnosti Matterport. Odkaz se vkládá do příslušné kolonky v sekci „Fotogalerie“.
Mattertagy u virtuální prohlídky jsou pro naše služby nepovolené.
Musí mít e-mail, pod kterým budu inzerovat, doménu Seznam.cz?
E-mail můžete použít jakýkoli. Pouze pokud má e-mail jinou doménu, stačí ho registrovat pro služby Seznam.cz, přes tento odkaz.
Na stránce zvolíte „Mám vlastní e-mail“, poté zadáte celý e-mail včetně domény, doplníte potřebné údaje a kliknete na „Dokončit vytvoření účtu“. Po dokončení je nutné potvrdit notifikační e-mail, který bude odeslán na registrovanou e-mailovou adresu.
Mám zájem o zasílání nabídek konkrétních nemovitostí na e-mail.
Můžete si jednoduše nastavit službu Hlídací pes. Zde zvolíte preferované parametry nemovitosti a uložíte si v účtu hledání. Nové nabídky vám budou chodit každý den večer (pokud nové nabídky budou na web vložené). Více informací naleznete zde.
Na e-mail nechodí nabídky nemovitostí či nefunguje odkaz.
E-mail s novými nabídkami je odesílán v případě, že v daný den dojde ke vložení nových inzerátů na web. Pokud k jejich vložení nedojde, e-mail neodejde.
Pokud nefunguje odkaz na nemovitost v odeslaném e-mailu, patrně došlo v době mezi odesláním e-mailu a jeho přečtením z vaší strany ke stažení dané nabídky.
Rozhodl/a jsem se na Sreality.cz registrovat jako RK/makléř, ale inzeruji již jednorázově, jak postupovat?
K registraci jako RK či makléř je v prvním kroku potřeba mít založen zápis na Firmy.cz a mít zde zvolenou jednu z realitních kategorií.
Potřebujete-li pomoci, můžete kontaktovat kolegy z Firmy.cz na info@firmy.cz nebo tel: 234 694 415.
Dále je potřeba navázat si e-mail Peněženky k IČ, což provedete přihlášením zvoleným e-mailem v klientské zóně. V levém menu zvolíte Nastavení a vyplníte fakturační údaje. Poté ještě musí být proces spárování potvrzen z fakturačního oddělení.
Po založení zápisu a spárování peněženky zašlete na e-mail info@sreality.cz informaci o plánovaném počtu inzerátů, IČ a kontakty na Vás (e-mail a telefonní číslo). Přidělíme Vám obchodníka, který s Vámi registraci dokončí a pomůže s nastavením služeb dle potřeby.
Upozornění:
Jednorázově zadanou inzerci nelze převést pod registrovaný RK účet z důvodu odlišného ceníku. Před dokončením registrace je nutné stávající inzeráty deaktivovat a poté je vložit znovu do registrovaného účtu.
Je možné zkopírovat inzerát při vkládání na Sreality.cz?
Inzerát při vkládání na Sreality.cz není možné zkopírovat. Tuto funkci Sreality.cz neumožňují.
Když chci provést změny v inzerátu, dostanu se k inzerátu a změny můžu provést?
Ano, je třeba pracovat vždy s původním vloženým inzerátem a zde změny u inzerátu provádět. Pokud byste inzerát smazali a do systému inzerát znovu vložili, systém označí inzerát duplicitou (tzv. duplicitním příznakem), protože takový inzerát už v systému máme. Doporučujeme tedy pracovat vždy s původním inzerátem a u něj změny provádět.
Zadané inzeráty dohledáte po přihlášení na Sreality.cz e-mailem, pod kterým byl inzerát zadán. Na hlavní stránce klikněte vpravo nahoře na e-mail a „Moje inzeráty“ nebo v dolní části stránky na Vložit/upravit inzerát a zde „Výpis.“
Jak mohu prodloužit platnost inzerátu, kterému už platnost skončila?
Platnost inzerátu lze prodloužit v editaci inzerátu, přes odkaz „Chci změnit dobu zveřejnění“. Zde je pak možné vybrat dobu, na který chcete inzerát prodloužit. Není třeba vytvářet nový inzerát, pokud původní inzerát v systému je neaktivní či pouze nepublikovaný.
Po upravení doby zveřejnění, je nutné se proklikat všemi stránkami až nakonec, kde změnu potvrdíte. Pokud přeskočíte rovnou na poslední stránku, změna se neuloží.
Je při zadávání inzerátu povinné zadat užitnou plochu?
Záleží, o jakou nabídku se jedná. Užitná plocha je povinná položka při zadávání inzerátů do sekce byty, domy, komerční nemovitosti. Např. u pozemků je to pak plocha pozemku. Povinné položky jsou v systému vždy označeny hvězdičkou. Tyto položky je pak nutné při zadávání inzerátu vyplnit. Zadáveje vždy celá čísla, bez desetinné čárky.
Je možné u inzerátu skrýt e-mail, pod kterým inzerát zadávám nebo ho měnit?
E-mail u jednorázově vloženého inzerátu není možné měnit nebo ho skrýt. Je možné pouze zvolit, zda u jednorázově vloženého inzerátu zobrazíte telefonický kontakt či nikoli.
Nejde mi zadat adresa u nově vkládaného inzerátu, jak mám postupovat?
Adresu začněte vkládat do řádku pro vložení adresy. Následně systém nabídne možnosti zadání adresy, klikněte na možnosti, které se zobrazily a vyberte odpovídající adresu.
Pokud po zvolení adresy z našeptávače adresa zmizí a neuloží se, je potřeba zkontrolovat, zda máte v Nastavení údajů (vpravo nahoře pod e-mailem) zaškrtnuté souhlasy se zpracováním údajů.
V případě, že souhlasy máte udělené, ale ani tak Vás systém přes zadání adresy nepustí, je potřeba zkontrolovat, zda nemáte v prohlížeči aktivní AdBlock (blokátor reklamy). Pokud nechcete AdBlock vypínat, vyberte adresu pomocí šipek na klávesnici a potvrďte klávesou „Enter“.