Pravidla inzerce Sreality.cz

93. V inzerátech se zavazujete uvádět pouze reálné a pravdivé informace.

Jazyk inzerátů

94. Inzerce nemovitostí je přijímána primárně v českém jazyce, s diakritikou, a musí být v souladu s platnými pravidly českého pravopisu.

95. Inzerce nemovitostí je přijímána i v anglickém jazyce, který je obsahově srozumitelný anglicky mluvícím uživatelům a je v souladu s pravidly britské angličtiny. Přijmeme také inzeráty v ruském jazyce, který je srozumitelný pro rusky mluvící uživatele a je v souladu s pravidly ruského jazyka. V administračním rozhraní Sreality.cz můžete využít překladač, který Vám popis nemovitosti přeloží do anglického nebo ruského jazyka. Tato možnost je dobrovolná, za správnost překladu neneseme odpovědnost a finální výstup si proto vždy pečlivě zkontrolujte.

Vkládání inzerátů

96. Inzeráty je potřeba zařazovat do odpovídající rubriky dle typu a druhu nemovitosti. Nemovitost je potřeba zařadit do odpovídajícího typu, kategorie a podkategorie nemovitosti, která je v systému pro danou nemovitost stanovena. Kategorizace nemovitosti musí odpovídat skutečnosti. Pokud příslušný exportní systém požadovanou kategorii neobsahuje, je nutné ji zadat „manuálně“, napřímo do administračního rozhraní služby Sreality.cz.

97. Dojde-li ke změně stavu inzerátu nebo údajů v něm uvedených, inzerát je potřeba do 24 hodin aktualizovat.

98. Při zadávání inzerce je potřeba vyplnit položky (tzv. kolonky) a popis nemovitosti. Kolonky máme dvojího druhu, a to povinné a nepovinné. Povinné kolonky jsou viditelně označeny a jejich vyplnění je nezbytné pro publikaci inzerátu. Vyplnění nepovinných kolonek je dobrovolné, jejich nevyplnění nemá na publikování inzerátu vliv, avšak pomáhají inzerát zpřehlednit a lépe dohledat. Vložené informace musí obsahově odpovídat názvům kolonek a popis nemovitosti a klíčová slova musí odpovídat informacím uvedeným v kolonkách. V administračním rozhraní Sreality.cz můžete využít nástroj, který Vám na základě vyplněných kolonek připraví návrh popisu nemovitosti. Tato možnost je dobrovolná, za správnost popisu nemovitosti neneseme odpovědnost a finální výstup si proto vždy pečlivě zkontrolujte.

99. Kontaktní informace na osoby, firmy nebo webové stránky je potřeba uvádět pouze do sekce „Kontakt“. V kolonce „Kontakt“ jste povinni uvést jméno, příjmení a kontaktní údaje konkrétního makléře (fyzické osoby), který spravuje příslušný profil, prostřednictvím kterého je inzerce zadávána. V kolonce „Kontakt“ lze uvádět obecné informace (např. „infolinka“) pouze v případě, že je v ní současně uvedena jednoznačná identifikace konkrétního makléře (fyzické osoby) spravujícího příslušný profil.

Kvalita inzerátu

100. V inzerátu je zakázáno uvádět rušivý, nevhodný nebo nezákonný obsah (zejm. obsah porušující právní předpisy, obsah porušující autorské právo, obsah zasahující do práv třetích osob, obsah neoprávněně zveřejňující osobní údaje třetích osob nebo obsah porušující ochranu soukromí třetích osob). Dále je v inzerátech zakázáno zobrazovat obsah, jehož propagace podléhá zvláštním pravidlům (typicky zbraně, alkohol nebo tabákové výrobky). Hodnocení závadného obsahu je na nás, naše rozhodnutí Vám však vždy budeme transparentně komunikovat.

101. Je zakázáno zveřejnit nabídku nemovitosti, které nevlastníte, nebo nemovitosti, k jejímuž nabízení nejste oprávněni na základě uzavřených zprostředkovatelských či podobných smluv s příslušným vlastníkem dané nemovitosti.

102. V inzerátu je třeba uvádět reálný stav nemovitosti.

103. V jednom inzerátu lze nabízet pouze jednu nemovitost.

104. V inzerátu je zakázáno uvádět;

a) text psaný velkými písmeny (tzv. verzálkami); to neplatí pro oficiálních názvy či zkratky;

b) odkazy na konkurenční realitní inzertní služby;

c) podobizny realitních makléřů;

d) URL odkazy nebo nefunkční internetové odkazy či domény (URL odkazy je možné do popisu inzerátu uvést pouze v případě, že se jedná o elektronickou aukci, přičemž odkaz nesmí být obecný a musí odkazovat na konkrétní aukci inzerované nemovitosti);

e) superlativy a neověřitelné informace o kvalitě;

f) obchodní sdělení, reklamu či zmínky o konkurenci;

g) nabídky nájmu nemovitosti na dobu určitou, je-li doba trvání nájmu stanovena na dobu kratší než 1 kalendářní měsíc nebo inzerovat smluvní vztah typu smlouvy o ubytování;

h) nabídky směny nemovitostí, nabídky přihlášení k trvalému pobytu nebo jiné nabídka, které nejsou předmětem služby Sreality.cz;

i) nesprávně vypočtenou celkovou plochu nemovitosti, která zahrnuje součet plochy místností, plochu balkonu, terasy, garáže, sklepů a dalších prostor v domě, které je možné užívat nebo nesprávně vypočtenou užitnou plochu, kterou je třeba vypočítat jako součet místností uvnitř vnějších stěn, tj. bez balkonu, lodžie, terasy, a současně bez příslušenství); v případě inzerce v kategorii domy, musí být zvlášť užitná plocha domu a pozemku

105. Na službu Sreality.cz nesmí být zadávána inzerce spočívající v nabídce výstavby rodinného domu bez konkrétního pozemku. Mobilní domy, tzv. tiny-housy, kontejnery atd. musí být zařazeny v kategorii Mobilheim nebo Ostatní.

Cena nemovitostí

106. V inzerátu je potřeba uvádět finální cenu nemovitosti, včetně všech poplatků, zákonné sazby DPH, provize a dalších položek, bez kterých nelze nemovitost nabýt. Finální cena musí zahrnovat také cenu sklepa, terasy, balkonu, předzahrádky apod., pokud nelze nemovitost zakoupit bez těchto položek.

107. Je-li předmětem nabídky družstevní byt, musí být v kolonce cena uvedena cena odpovídající součtu všech souvisejících plateb. Nabídka musí obsahovat informaci o veškerých jednorázových či opakovaných platbách, jež se váží k předmětu takovéto nabídky, zejména výši akontace, anuity a plateb obdobné povahy souvisejících s předmětem nabídky. V prezentované nabídce družstevního bytu je potřeba vždy uvést, zdali je možné převést družstevní byt do osobního vlastnictví či nikoli. Je-li převod družstevní bytu do osobního vlastnictví možný, v prezentované nabídce je potřeba uvést finální cenu družstevního bytu, kterou se rozumí souhrnná cena družstevního podílu včetně veškerých souvisejících plateb (akontace + výše nesplacené anuity + případné další platby). Není-li převod do osobního vlastnictví možný, uvádí se v kolonce pro cenu cena za odkup družstevního podílu – akontace.

108. Je zakázáno vkládat či importovat identické nabídky nemovitostí s různou nebo spekulativní cenou či s drobnými odchylkami popisu a parametrů.

Fotografie nemovitostí

109. Je zakázáno uveřejňovat zkopírované, neautorizované fotografie třetích osob a fotografie k nimž nedržíte odpovídající autorská práva licenci.

110. Je zakázáno uveřejňovat fotografie, na nichž je zachycen majetek třetích osob (typicky fotografie obsahující sousední pozemky a nemovitosti nebo majetek a věci nájemníků).

111. Nabídka musí obsahovat alespoň 3 různé fotografie nabízené nemovitosti. Do fotogalerie je třeba na první pozici zadat výhradně fotografii konkrétní nabízené nemovitosti (nikoliv tedy okolní nemovitosti), což platí i u fotografie videoprohlídky. Alespoň jedna fotografie musí zobrazovat vnitřní část (interiér) nemovitosti a jedna fotografie musí zobrazovat vnější vzhled (exteriér) nemovitosti. Následně je možné fotogalerii doplnit o fotografie, které zachycují jednotlivé detaily nemovitosti (např. fotografie umyvadla, dveří, stolu, květin nebo jiných doplňků). Zakázány jsou duplicitní fotografie. Složené fotografie (tzv. koláže) nesmí být uvedeny na první pozici. Dočasné fotografie nejsou povoleny. Fotografie půdorysů, plánků a map jsou povoleny od druhé a další pozice. Fotografie energetického štítku je povolena od třetí pozice. Fotografie nesmí obsahovat samostatné logo realitního zprostředkovatele. Zakázáno je užití snímku obrazovky, tzv. printscreenu.

112. Lze vkládat pouze fotografie splňující tyto parametry:

a) Min. rozlišení 480 × 360 px

b) Max. rozlišení 1920 × 1080 px

c) Poměr stran 4:3

d) Max. velikost jedné fotky 5 MB

e) Formát JPG

113. Logo je povoleno pouze ve formě transparentního vodoznaku, který je součástí fotografie inzerátu, přičemž musí splňovat následující parametry:

a) maximální šířka 150 px;

b) maximální výška 70px;

c) umístění – 10 px od spodního a pravého kraje;

d) logo/vodoznak: průhlednost 30 %.

114. Fotodokumentace nesmí obsahovat jakékoliv rušivé textové popisky. Totéž platí i pro plánky a vyobrazené půdorysy bytů s uvedenou textovou legendou. Fotografie nesmí obsahovat jakékoliv kontakty, webové stránky, fotografie osob, reklamu nebo jakýkoli obsah, který není v souladu s právními předpisy.

115. Zakázány jsou fotografie, které jsou orámované, ilustrační nebo obsahují jakékoliv další zvýrazňující a rušivé prvky a dále fotografie v nestandardním formátu.

116. Tzv. virtuální prohlídku je možné k inzerátu nahrát pouze pomocí odkazu stanoveného společností Seznam.cz a odkaz nesmí být umístěn v popisu nemovitosti, ale pouze ve stanovené kolonce.

117. Ve fotogalerii nesmí být zobrazeny automobily s čitelnou SPZ.

118. Ve fotogalerii nesmí zobrazeny či vyfoceny žádné dokumenty, mimo půdorysů, plánků a map.

119. Fotografie nemovitosti musí být správně orientována.

120. K nahrané fotografii vygenerujeme štítek a zařadíme ji do konkrétní kategorie místností (např. kuchyň, obývací pokoj apod.). Totéž platí v případě, že původní fotografii nahradíte jinou či jinak pojmenovanou fotografií. Díky těmto štítkům mohou uživatelé služby Sreality.cz při vyhledávání a filtrování nemovitostí zvolit, fotografie kterých místností chtějí vidět na prvním místě ve výpisu inzerátů. Štítky můžete z fotografií manuálně odstranit. Tato volba uživatele nemá vliv na řazení inzerátů ani TOPování.

121. Pokud do inzerátu nahrajete videoprohlídku nemovitosti, nahrané video nesmí obsahovat žádná reklamní sdělení, ať už ve formě textu, grafiky nebo ústního projevu. Pro videoprohlídky se uplatní pravidla pro fotografie obdobným způsobem.