Nápověda Sbazar.cz

Přehledné informace o vkládání inzerátů, pravidlech inzerce, bezpečnostních doporučeních nebo řešení častých problémů při nákupu a prodeji zboží.

Nejčastější dotazy

Jak vložit inzerát?

Vložení inzerátu na službu Sbazar.cz není nic těžkého. Po přihlášení na službu emailovou adresou a platným heslem stačí kliknout na volbu: +Přidat inzerát. To vás přesměruje na vkládání inzerátu, kde vyplňujete titulek, popis, přidáváte fotografie a další náležitosti.

Jak bezpečně nakupovat?

Vždy zvažte rizika a obchod si předem dobře rozmyslete. Můžete si ověřit č. ú. prodejce a telefonní číslo na internetu. Doporučujeme internetové stránky https://podvodnabazaru.cz. Uchovávejte si komunikaci s prodejcem a vždy zvolte, pokud je to možné, osobní setkání. Pokud by i přesto nastala nějaká nepříjemná situace, můžete nás kontaktovat na chatu pro podání stížnosti.

Jak poznat podvodný inzerát?

Vždy zkontrolujte podezřelé znaky u inzerátu:

Podezřelé znaky – často podezřele nízká cena. Až o třetinu nižší než je běžné. Stažené fotografie z e-shopu, nebo od jiných prodejců. Můžete požádat o fotografii od prodejce s nějakým specifickým prvkem / smluveným heslem. Špatná čeština; okopírované a zcizené doklady (obvykle odcizené); druhá strana odmítá zaslat číslo zásilky a nebo dotyčný přestane komunikovat úplně.

Proč mi byl zamítnut inzerát?

Důvody zamítnutí přichází na e-mail. Na Sbazaru existují určitá pravidla, která je třeba dodržovat (Pravidla služby Sbazar.cz). Pokud si nejste jistí, co který důvod konkrétně znamená můžete se podívat na nejčastější důvody zamítnutí: Nejčastější důvody zamítnutí inzerátů.

Jak smažu inzerát?

Inzerát lze smazat v sekci: Můj bazar. Tam se dostane po kliknutí na medailonek s fotografií, nebo iniciály vaší emailové adresy. Ve výpisu vašich nabídek přes možnosti tří teček posléze je možné inzerát smazat.

Jak vypnout inzerát?

Pokud potřebujete vypnout jeden či více inzerátů tuto volbu naleznete v sekci: Můj bazar. Tam se dostanete po kliknutí na medailonek s přihlášením (obsahuje emailovou adresu, nebo vámi vloženou fotografii). Ve výpisu vašich nabídek je možné najet na fotografii a zvolit volbu přeškrtnutého oka – stáhnout z prodeje.

Jak nahlásit podvodníka?

Pokud se domníváte, že je účet prodejce podvodný, nebo se vám cokoliv na nabídce nezdá, je možné nahlásit prodejce přímo přes konkrétní nabídku prodejce. Jako důvod nahlášení můžete zvolit možnost jiné a uveďte konkrétní příklad.

Co dělat, když mi nebylo doručeno zboží, nebo přišlo neodpovídající zboží?

V takovém případě nás prosím kontaktujte formou chatu. Připravte si: e-mailovou adresu prodejce, nebo ID inzerátu. Dopředu vás poprosíme zaslat kompletní komunikaci s prodejcem na adresu pozadavky@sbazar.cz. Jakmile se spojíme formou chatu stížnost společně dořešíme.

Proč se můj inzerát se nezobrazuje?

Po vložení inzerátu může trvat, než se inzerát propíše do vyhledávání. Před kontaktem uživatelské podpory zkontrolujte prosím správnost zadávaného vyhledávání. Často se stává, že se uživatel splete a místo Škoda zadá do vyhledání Škodovka. Tam už je textový rozpor. Roli mohou hrát překlepy, neboť vyhledávání funguje na základě textové shody, ale zároveň na základě relevance. Pakliže jste si jistí správností zadávaných údajů a přesto se inzerát nezobrazuje, neváhejte nás kontaktovat.

Jak zrušit uložená hledání?

Uložená hledání slouží k tomu, aby vám byly doručovány e-mailové zprávy o nově přidaných nabídkách v rámci specifické kategorie, nebo pokud vás zajímá konkrétní typ zboží. Pokud už nechcete dostávat tato e-mailová upozornění, je možné zrušit uložené hledání přímo přes stránky Sbazar.cz. Přesný postup najdete zde.

Jak inzerovat

Jak nakupovat

Jak bezpečně obchodovat

Nevíte si rady nebo máte dotaz?

Kontaktovat nás můžete v pracovní dny od 8:00 do 16:30 na telefonu naší podpory +420 234 694 430. Stížnosti na prodejce lze hlásit pouze písemnou formou do chatu Technické podpory. Pokud jste našli inzerát, který je závadný nebo porušuje pravidla, využijte tlačítko Nahlásit inzerát v detailu inzerce.

Sbazar.cz je pouze zprostředkovatelem kontaktu. Do komunikace mezi prodejcem a zájemcem nevstupujeme a neneseme odpovědnost za kvalitu zboží ani průběh obchodu. V případě vzniku škody neposkytujeme náhradu ani nezajišťujeme její vymáhání.

Počet aktivních příjemců služby

Počet aktivních příjemců služby podle čl. 24 nařízení o digitálních službách je k 31. 1. 2024: 1 663 388