Závazná pravidla pro odkazy

Obecná pravidla

Webová prezentace musí splňovat následující podmínky:

  • obsah stránky musí být aktuální a kvalitní.
  • musí být z větší části dokončena.
  • musí být napsána v českém či slovenském jazyce (ve výjimečných případech velmi kvalitního obsahu je možné schválit i web v anglickém jazyce).
  • nesmí se jednat o MFA (stránky vytvořené jen pro vydělávání na zobrazování reklamy a affiliate odkazů), SEO stránky (stránky vytvořené jen pro odkazování na jiné stránky), produktové mikrostránky (popisující nějaký produkt), weby zprostředkovávající snadno dostupný obsah z jiných serverů (typicky weby využívající archívy jiných služeb a embed videa) a podobné obvykle málo kvalitní a pro běžného uživatele zbytečné webové stránky.
  • nesmí se jednat o web, který zprostředkovává obsah jiných serverů (typicky stránky s odkazy do videoarchívů televizí, nebo embed videi z jiných serverů).
  • nesmí se jednat o web nabízející služby, produkty, nebo obsah zveřejněný pouze za poplatek. Firmy lze zdarma umístit do katalogu www.firmy.cz.

Ve všech případech včetně nejasností jsou konečnými arbitry administrátoři odkazového katalogu odkazy.seznam.cz.

URL (internetová adresa stránky)

URL odkazu musí být:

  • plně funkční v době podání žádosti o zatřídění odkazu.
  • v souladu s textem žádosti o přidání odkazu.
  • zadáno s http:// na začátku.

URL nesmí mířit na skripty placených serverů, které na konci obsahují znaky pro identifikaci uživatele (jméno, ID apod.). Nesmí se jednat o přesměrovanou stránku, tzv. redirect.

Název stránky

Pravidla pro název stránky:

  • nesmí být delší než 25 znaků.
  • pokud název popisuje osobní stránku, pak musí být zapsán v podobě, uvedené na stránkách.
  • musí začínat velkým písmenem, popřípadě zdůvodnitelnou číslovkou, nikoli znaky, jako: !, @, #, $, %, ^, &, …, * apod., za prvním písmenem následují malá písmena.
  • nesmí obsahovat superlativy, jako nejlepší, nejhorší (s výjimkou pokud jde např.: o soutěž o nejlepší píseň), zmínky o kvalitě a ceně (např.: výborný, skvělý, levný, výhodný, apod.). Výjimky platí pouze pro názvy obsahující slova ve tvaru obecně používaném na internetu.
  • název poukazující na odkaz, který je časově omezen (kulturní akce apod.) může uvádět datum (popř. rok) konání, ale pouze v případě, že vypršení zobrazování odkazu v odkazovém katalogu je nastaveno na datum, kdy tato akce končí.

Popis odkazu

Popis odkazu blíže určuje obsah webové prezentace, na kterou odkazuje a musí splňovat tyto podmínky:

  • popis musí být tvořen smysluplnými větami. Věty popisu musí vždy začínat velkým písmenem a pokračovat malými.
  • věty popisu musí obsahovat pouze stručnou charakteristiku stránky a jejich forma musí být nadčasová
  • popisek musí být v souladu s pravidly českého pravopisu.
  • popis končí standardním interpunkčním znaménkem, preferována je tečka. Ostatní interpunkční znaménka mohou být použita pouze ve výjimečných případech.
  • v popisu nesmí být obsažena slova s předponou „nej“ (pokud nejde např. o soutěž o nejlepší píseň), obecně superlativy a zmínky o kvalitě, kvantitě, slevách nebo ceně (např.: výborný, nejvýhodnější, levný, výhodný, zdarma), e-mailové či telefonní kontakty a poštovní adresu.
  • pokud popisek odkazuje na časově omezenou akci, je povoleno v popisku uvádět i datum jejího konání.
  • v popisu není dovoleno uvádět proměnlivé informace typu „200 automobilů ihned k odběru“.
  • popis nesmí obsahovat věty s mizivou informační hodnotou (např.: Stránka obsahuje všechno, co jste potřebovali vědět o…) a výčet položek nesmí být zakončen zkratkou „atd.“
  • popis nesmí být výpisem klíčových slov pro hledání (např. prodej, výkup, komise, protiúčet, leasing).
  • maximální délka popisu je 130 znaků.

Kategorie

Hlavním cílem je umisťovat odkazy do tematicky správných a relevantních kategorií a (v případě, že je to možné) co nejhlouběji ve stromové struktuře kategorií katalogu. Zároveň:

  • není možné přidávat více odkazů na jednu prezentaci do stejné kategorie nebo do kategorie, která leží v kořenové struktuře kategorií pod nebo nad tou, v níž je už jiný odkaz této WWW prezentace zařazen.
  • obsahuje-li stránka erotický obsah, musí dále splňovat i pravidla pro zařazení odkazu s erotickou tématikou
  • do některých obecných kategorií jako Cestování, Erotika, Zpravodajství, atd. není možné přímo doporučit odkaz. Tzv. hlavní kategorie jsou administrovány redakčně a pro zařazení do této kategorie musí být web obsahově velmi hodnotný – viz pravidla pro zařazení odkazů do hlavních kategorií

Počet a podoba odkazů

  • V případě nekomerčního záznamu mohou být v odkazovém katalogu nejvýše 3 odkazy na stejnou stránku. Toto pravidlo platí pouze v případě, že si obsah odkazu svou kvalitou zasluhuje zařazení do více než jedné kategorie. V případě hodnotného obsahu může administrátor odkazového katalogu udělit další výjimku.
  • Odkazy umístěné v kategoriích, kde je nutná častá aktualizace (např. programy kin), musí být aktualizovány a jejich obsah nesmí být starší než 3 měsíce, jinak mohou být smazány.
  • Stránka musí vést přímo na obsah uváděný v popisu. V případě přesměrování na zcela jinou prezentaci bude odkaz smazán. To samé se týká případů, kdy odkaz obsahuje obtěžující nevyžádanou reklamu (např. pop-up okna), viry, přesměrování na jinou sazbou placené připojení, tzv. dialer a jiné škodlivé a obtěžující prvky.
  • Prezentace musí obsahovat hodnotné informace, musí  být aktualizována (pokud to charakter informací vyžaduje) a nesmí obsahovat komerční obsah (typicky produktové mikrostránky).

Nadstandardní umístění

Máte-li zájem o umístění reklamy v katalogu Seznam, využijte placené produkty a služby