Pomocí skupiny vytvoříte e-mailovou adresu, ze které se došlá pošta automaticky rozešle do všech schránek, které jsou členy této skupiny. Můžete tak kontaktovat větší množství lidí najednou, aniž by bylo nutné vypisovat jejich jednotlivé adresy do pole pro příjemce.
Do skupiny můžete zařadit:
- schránky na doméně
- adresy jiných skupin (tzn. můžete vytvářet vnořené skupiny),
- jakékoliv jiné e-mailové adresy mimo spravovanou doménu.
Vytvoření skupiny
- Přihlaste se na Email Profi správcovským účtem a otevřete příslušnou organizaci.
- V záložce Skupiny klikněte vpravo nahoře na odkaz Vytvořit novou skupinu.
- V dalším kroku vyplňte název skupiny a vyberte, na jaké doméně z organizace chcete skupinu vytvořit.
- Nastavení potvrďte tlačítkem Vytvořit skupinu.
Správa skupin
Správu skupin můžete provádět v administraci Emailu Profi v záložce Skupiny. Zde můžete do existujících skupin přidat schránky nebo je naopak odebrat a upravovat nastavení.
V sekci Nastavení skupiny můžete provádět následující změny
- Povolené adresy pro doručování e-mailů – tato volba umožňuje nastavit, z jakých adres může příslušná skupina přijímat e-maily. Zprávy z jiných adres nebudou doručeny. Doručování je možné omezit na konkrétní e-mailové adresy, na celou organizaci, nebo ponechat bez omezení.
- Viditelnost v našeptávači adres – toto nastavení ovlivní, zda adresu schránky uvidí ostatní členové organizace při psaní zpráv jako návrh při zadávání adresy příjemce do adresního řádku.
- Posílání automatických odpovědí – určuje, zda se má ze schránek, které jsou členy skupiny, při přijetí nové zprávy poslat automatická odpověď, pokud mají nějakou nastavenou (například Automatická odpověď v nepřítomnosti). Tuto volbu doporučujeme vypnout například v případě, že adresu skupiny vystavíte na svých webových stránkách a klienti, kteří na ni budou psát, netuší, že jde o skupinovou adresu.
- Přejmenování skupiny
- Odstranění skupiny