Správu schránek provádí administrátor na úrovni organizace. Po otevření organizace z hlavní stránky administrace Email Profi se automaticky otevře záložka Schránky, ve které lze vytvářet, upravovat a odstraňovat schránky (uživatele) v celé organizaci.
Máte-li v organizaci více domén, v části Schránky najdete seznam všech schránek na těchto doménách. Pomocí hledacího pole lze podle doménového jména filtrovat a zobrazit si tak pouze uživatele na konkrétní doméně.
Počet domén ani schránek v organizaci není omezen.
V záložce Schránky může administrátor
- vytvářet nové schránky na doménách v organizaci
- upravovat nastavení existujících schránek, například změnu hesla nebo osobních údajů
- vytvářet schránkám aliasy
- přidávat schránky do skupin
- importovat do schránek zprávy z jiných e-mailových adres
- přiřazovat nevlastní schránky (staré účty na doméně, registrované jako běžný Seznam účet)
Vytvoření nové schránky
Pro vytvoření nové schránky postupujte následovně:
- Na úvodní stránce administrace Emailu Profi najděte organizaci, do které patří doména, na které chcete vytvářet schránku. U této organizace klikněte na odkaz Spravovat organizaci. Otevře se záložka Schránky, kde se nachází soupis všech schránek v organizaci.
- Klikněte na tlačítko Přidat novou schránku
- V dalším kroku vyplňte potřebné údaje o schránce
- Položka Jméno nebo název firmy není povinná, můžete ji případně vyplnit kdykoli později nebo nechat prázdnou. Údaj, který do ní vyplníte, bude v nově vytvořeném účtu použito jako jméno. Neprojeví se ale jako jméno odesílatele e-mailových zpráv.
- Uživatelské jméno je povinná položka, která se v adrese nové schránky použije jako část před zavináčem
- Nové schránce je třeba zvolit dostatečně silné heslo a potvrdit ho opakovaným zadáním, přičemž hesla se v obou polích musí shodovat
- Po vyplnění všech údajů si můžete zvolit, zda si přejete do nové schránky přenést zprávy z jiné schránky u Seznamu
- Nastavení a volby potvrďte tlačítkem Pokračovat dále

Pokud si přejete naimportovat zprávy z jiné schránky a zaškrtli jste Přeji si přenést e-maily z jiné schránky, před vytvořením schránky vás nasměrujeme do průvodce importem.
Rezervované adresy
Některá uživatelská jména na všech doménách rezervujeme a nepůjdou vytvořit ručně. Zprávy zaslané na tyto adresy automaticky přeposíláme do e-mailové schránky správce domény. Slouží totiž pro technické účely, nikoli pro uživatele. Jedná se o tato uživatelská jména:
- abuse
- hostmaster
- postmaster
- noc
Úprava nastavení schránky
Správce organizace má možnost měnit některá nastavení schránek přímo z administrace Emailu Profi. Pro vstup do editace schránky klikněte na odkaz Spravovat organizaci na úvodní stránce administrace Emailu Profi. V záložce Schránky vyhledejte schránku, jejíž nastavení chcete upravit, a klikněte na ikonu šipky, která se nachází vpravo od názvu schránky ve výpisu.
V editačním formuláři může správce provést následující akce:
- Změnit jméno, které bude zobrazené jako jméno příslušného účtu
- Nastavit aliasy
- Zařadit schránku do skupin nebo ji ze skupin odebrat
- Provést import zpráv z jiné schránky
- Změnit přístupové heslo
- Skrýt nebo zobrazit adresu z našeptávače adres; toto nastavení ovlivní, zda adresu schránky uvidí ostatní členové organizace při psaní zpráv jako návrh při zadávání adresy příjemce do adresního řádku
- Odstranit schránku
Ostatní nastavení může měnit pouze uživatel schránky v nastavení účtu nebo e-mailové schránky.
Odstranění schránky
Správce organizace má možnost účet odstranit. Spolu s účtem jsou nenávratně odstraněna také všechna data včetně informací v Seznam Účtu, nastavení a obsahu na všech Seznam službách (např. reklamní kampaně, inzerce) a e-mailů uložených ve schránce. Takto smazaná data již nelze nijak obnovit!
Pro smazání účtu přes administraci Emailu Profi postupujte takto:
- V detailu schránky klikněte v řádku Odstranění schránky na ikonu koše vpravo.
- V dialogovém okně potvrďte smazání pomocí tlačítka Odstranit účet. Tím jsou účet a jeho údaje již odstraněny.
- Pokud jsou pod doménou ještě další účty, zobrazí se navíc možnost aktivovat přesměrování. Zprávy zaslané na odstraněnou schránku se mohou automaticky přeposílat do jiné schránky na doméně.
- Nastavení přesměrování vytvoří pro zvolenou schránku alias. Spravovat tato přesměrování můžete v administraci Email Profi v části Virtuální adresy, kde můžete přidat další cílové schránky přesměrování nebo přesměrování rušit.
- Jestliže přesměrování neaktivujete, zprávy zaslané na adresu smazané schránky můžete zachytávat pomocí doménového koše, pokud je aktivován.