Schránky

Máte-li v organizaci více domén, v části Schránky najdete seznam všech schránek na těchto doménách. Pomocí hledacího pole lze podle doménového jména filtrovat a zobrazit si tak pouze uživatele na konkrétní doméně.

Počet domén ani schránek v organizaci není omezen.

V záložce Schránky může administrátor

  • vytvářet nové schránky na doménách v organizaci
  • upravovat nastavení existujících schránek, například změnu hesla nebo osobních údajů
  • vytvářet schránkám aliasy
  • přidávat schránky do skupin
  • importovat do schránek zprávy z jiných e-mailových adres
  • přiřazovat nevlastní schránky (staré účty na doméně, registrované jako běžný Seznam účet)

Vytvoření nové schránky

Pro vytvoření nové schránky postupujte následovně:

  • Na úvodní stránce administrace Emailu Profi najděte organizaci, do které patří doména, na které chcete vytvářet schránku. U této organizace klikněte na odkaz Spravovat organizaci. Otevře se záložka Schránky, kde se nachází soupis všech schránek v organizaci.


  • Klikněte na tlačítko Přidat novou schránku


  • V dalším kroku vyplňte potřebné údaje o schránce
    • Položka Jméno nebo název firmy není povinná, můžete ji případně vyplnit kdykoli později nebo nechat prázdnou. Údaj, který do ní vyplníte, bude v nově vytvořeném účtu použito jako jméno. Neprojeví se ale jako jméno odesílatele e-mailových zpráv.
    • Uživatelské jméno je povinná položka, která se v adrese nové schránky použije jako část před zavináčem
    • Nové schránce je třeba zvolit dostatečně silné heslo a potvrdit ho opakovaným zadáním, přičemž hesla se v obou polích musí shodovat
  • Po vyplnění všech údajů si můžete zvolit, zda si přejete do nové schránky přenést zprávy z jiné schránky u Seznamu
  • Nastavení a volby potvrďte tlačítkem Pokračovat dále


Pokud si přejete naimportovat zprávy z jiné schránky a zaškrtli jste Přeji si přenést e-maily z jiné schránky, před vytvořením schránky vás nasměrujeme do průvodce importem.

Rezervované adresy

Některá uživatelská jména na všech doménách rezervujeme a nepůjdou vytvořit ručně. Zprávy zaslané na tyto adresy automaticky přeposíláme do e-mailové schránky správce domény. Slouží totiž pro technické účely, nikoli pro uživatele. Jedná se o tato uživatelská jména:

  • abuse
  • hostmaster
  • postmaster
  • noc

Úprava nastavení schránky

Správce organizace má možnost měnit některá nastavení schránek přímo z administrace Emailu Profi. Pro vstup do editace schránky klikněte na odkaz Spravovat organizaci na úvodní stránce administrace Emailu Profi. V záložce Schránky vyhledejte schránku, jejíž nastavení chcete upravit, a klikněte na ikonu šipky, která se nachází vpravo od názvu schránky ve výpisu.

V editačním formuláři může správce provést následující akce:

  • Změnit jméno, které bude zobrazené jako jméno příslušného účtu
  • Nastavit aliasy
  • Zařadit schránku do skupin nebo ji ze skupin odebrat
  • Provést import zpráv z jiné schránky
  • Změnit přístupové heslo
  • Skrýt nebo zobrazit adresu z našeptávače adres; toto nastavení ovlivní, zda adresu schránky uvidí ostatní členové organizace při psaní zpráv jako návrh při zadávání adresy příjemce do adresního řádku
  • Odstranit schránku

Ostatní nastavení může měnit pouze uživatel schránky v nastavení účtu nebo e-mailové schránky.

Odstranění schránky

Správce organizace má možnost účet odstranit. Spolu s účtem jsou nenávratně odstraněna také všechna data včetně informací v Seznam Účtu, nastavení a obsahu na všech Seznam službách (např. reklamní kampaně, inzerce) a e-mailů uložených ve schránce. Takto smazaná data již nelze nijak obnovit!

Pro smazání účtu přes administraci Emailu Profi postupujte takto:

  • V detailu schránky klikněte v řádku Odstranění schránky na ikonu koše vpravo.
  • V dialogovém okně potvrďte smazání pomocí tlačítka Odstranit účet. Tím jsou účet a jeho údaje již odstraněny.
  • Pokud jsou pod doménou ještě další účty, zobrazí se navíc možnost aktivovat přesměrování. Zprávy zaslané na odstraněnou schránku se mohou automaticky přeposílat do jiné schránky na doméně.
  • Nastavení přesměrování vytvoří pro zvolenou schránku alias. Spravovat tato přesměrování můžete v administraci Email Profi v části Virtuální adresy, kde můžete přidat další cílové schránky přesměrování nebo přesměrování rušit.
  • Jestliže přesměrování neaktivujete, zprávy zaslané na adresu smazané schránky můžete zachytávat pomocí doménového koše, pokud je aktivován.