Ztráta přístupu k Seznam.cz účtu může být vážná situace. V následujícím postupu se dozvíte, jak můžete heslo do účtu obnovit pomocí 3 hlavních způsobů – ověřené telefonní číslo, ověřená e-mailová adresa a bankovní identita, co se stane, pokud nemáte žádné způsoby obnovy hesla a zodpovíme i některé vaše nejčastější otázky k této problematice.
1. Otevřte formulář pro obnovu hesla
- Pro obnovu hesla slouží formulář, který je jedinou vstupní branou do procesu obnovy hesla
- Formulář otevřete kliknutím na následující odkaz
2. Zadejte e-mail, ke kterému chcete obnovit heslo
- Ve formuláři zadejte e-mailovou adresu, ke které chcete obnovit heslo
- Pokračujte tlačítkem Pokračovat
3. Formulář vám nabídne, jak můžete obnovit heslo
- Formulář nabídne možnosti, které jsou u účtu pro obnovu hesla dostupné. Pakliže nějakou z možností níže formulář nenabízí, tak u účtu není nastavena a neexistuje způsob, jak ji využít:
- Pokud má účet ověřené záchranné kontakty, formulář vám nabídne příslušnou možnost
- Pokud jsou u účtu oba ověřené kontakty, můžete si vybrat, jak heslo obnovíte
- Pokud je účet ověřený pomocí bankovní identity, můžete k obnově využít ověření pomocí bankovní identity
- Pokud je účet ověřený pomocí MojeID, můžete k obnově využít ověření pomocí MojeID
- Pokud je účet typu Google nebo Microsoft, můžete k obnově využít ověření pomocí jejich přihlášení
- Máte podezření, že bylo heslo změněno jinou osobou? Můžete využít možnost zrušení poslední změny hesla prostřednictvím záchranného e-mailu nebo ověřeného telefonního čísla. Tyto volby se zobrazují pouze pokud na účtu bylo změněno heslo, účet obsahuje alespoň jednu z možností obnovy. Doba po změně hesla je časově omezena a následně tato možnost nemusí být vidět
- V případě, že účet nemá ověřené kontakty, k účtu není možné obnovit přístup. Můžete zkusit nalézt heslo pomocí postupu zde – Bez možnosti obnovy hesla – Nápověda Seznam Účet
Podrobné postupy
Máme pro vás podrobné postupy, jak jednotlivé možnosti využít. Vyberte si z této nabídky metodu, kterou vám formulář nabízí:
Forma zabezpečení pomocí Kontrolní otázky byla zrušena ke dni 1. 1. 2024.
U účtů jsou nadále dostupné tyto formy zabezpečení:
- záchranný telefon
- záchranný e-mail
- Google/Microsoft účet
- BankID
- MojeID
Tyto možnosti mohli uživatelé svých účtů zvolit v minulosti, pokud se tak rozhodli. Pokud jste měli zvolenu pouze možnost obnovy hesla kontrolní otázkou a na žádost o změnu jste nereagovali, nyní prosíme postupujte podle tohoto návodu.