Zrušení poslední změny hesla

Seznam.cz nabízí další zvýšení zabezpečení uživatelského účtu a přístupového hesla. Zrušení poslední změny hesla umožňuje odmítnout a zrušit aktuálně poslední provedenou změnu přístupového hesla.

Informace s touto možností je zaslána e-mailovou nebo SMS zprávou poté, kdy dojde ke změně hesla na vašem účtu. V případě, že jste takovou změnu neprovedli vy sami, učinil tak někdo, kdo získal přístup k vašemu účtu. Včasným využitím zrušení změny tak můžete nastavit zpět své heslo a získat tak účet zpět.

Abychom vám měli zprávu s možností změny hesla kam zaslat, je třeba si u svého účtu nastavit ověřenou záchranou e-mailovou adresu nebo ověřené záchrané telefonní číslo. E-mailová zpráva přijde při jakékoliv změně hesla na účtu. SMS vám zašleme, pokud někdo provedl změnu hesla ze zahraničí.

Pokud máte podezření, že vám bylo heslo změněno, ale žádná zpráva nepřišla, nebo jste ji omylem smazali, další možností je proces přes obnovu hesla. Tam naleznete možnost odeslání zprávy (e-mailové či SMS), pokud bylo heslo změněno.

Zrušení poslední změny hesla, pokud přišel oznamovací e-mail

1. V případě, že dojde na účtu ke změně hesla, je automaticky na ověřenou e-mailovou adresu zaslána následující zpráva.

2. Navštivte stránku https://login.szn.cz/obnova uvedenou v e-mailu, kde můžete obnovit přístup k účtu a zadejte zde e-mail, u kterého chcete poslední změnu hesla zrušit.

3. Po zadání e-mailové adresy a Pokračovat si můžete vybrat, zda chcete ke zrušení poslední změny využít mobilní telefon či email (dostupnost nabídky závisí na tom, zda má váš účet nastavený záchranný e-mail, záchranný telefon).

4. Po zvolení jedné z možností vám zobrazíme informaci, ke kterému účtu obnovujete heslo, a na který ověřený sekundární e-mail (telefonní číslo) bude odeslán autorizační kód k obnovení hesla.

U telefonního čísla je třeba chybějící číslice doplnit tak, aby se shodovaly s nastaveným ověřeným telefonním číslem a Pokračovat.

5. Po obdržení autorizačního kódu, jeho následném zadání a potvrzení se zobrazí pole pro vyplnění hesla platného před poslední změnou a nového, vámi zvoleného hesla.

V případě, že informační zprávu obdržíte, doporučujeme neotálet a pokud jste ohlášenou změnu vědomě neprováděli, využít možnost zrušení poslední změny hesla co nejdříve.

Zrušení poslední změny hesla pokud přišla oznamovací SMS

1. V případě, že dojde na účtu ke změně hesla, je automaticky na ověřený telefon zaslána následující zpráva. Toto platí jen v případě, že změna je provedená ze zahraničí.

2. Součástí zprávy je odkaz, kliknutím na něj je zobrazena stránka s volbou obnovy hesla. Zde zadáte heslo platné před poslední změnou a nové heslo.

3. Po vyplnění a potvrzení formuláře je předchozí ohlášená změna hesla zrušena a nastaveno je heslo nové.

Platnost odkazu na je časově omezena. V případě, že informační zprávu obdržíte, doporučujeme neotálet a pokud jste ohlášenou změnu vědomě neprováděli, využít možnost zrušení poslední změny hesla co nejdříve.

Zrušení poslední změny hesla e-mailem, pokud žádné oznámení nepřišlo

Pokud máte podezření, že vám bylo heslo změněno, ale žádný e-mail nepřišel, další možností je proces přes obnovu hesla, kde naleznete možnost odeslání zprávy (e-mailové či SMS).

Tuto možnost uvidíte pouze v případě, že došlo ke změně hesla, máte v účtu uloženu ověřenou sekundární e-mailovou adresu, na kterou lze odeslat zprávu o zrušení změny hesla a po omezenou dobu od změny hesla. Pokud ke změně hesla nedošlo, nebo nejsou splněny jiné podmínky pro zobrazení, tato volba nebude vidět.

1. V dialogu pro přihlášení klikněte na volbu „Zapomenuté heslo?“.

2. Zobrazí se menu pro výběr způsobu obnovy hesla a volba pro Zrušení poslední změny hesla. Vyberte možnost Obnovit přístup k účtu pomocí e-mailu.

3. Zobrazíme vám informaci, ke kterému účtu obnovujete heslo, a na který ověřený sekundární e-mail bude odeslána informace ohledně obnovení hesla.

Neopouštějte stránku s registračním formulářem. E-mail, na který přišel Autorizační kód si prosím otevřete v nové záložce prohlížeče nebo na jiném zařízení.

4. Na ověřenou sekundární e-mailovou adresu nastavenou v účtu odešleme e-mail autorizačním kódem, který je třeba opsat/zkopírovat do formuláře pro obnovu přístupu.

6. Po zadání a potvrzení autorizačního kódu se zobrazí pole pro vyplnění hesla platného před poslední změnou a nového, vámi zvoleného hesla.

7. Po vyplnění a potvrzení formuláře je předchozí ohlášená změna hesla zrušena a nastaveno je heslo nové.

Zrušení poslední změny hesla přes SMS, pokud žádné oznámení nepřišlo

Pokud máte podezření, že vám bylo heslo změněno, ale žádné oznámení nepřišlo, další možností je proces přes obnovu hesla, kde naleznete možnost odeslání zprávy (e-mailové či SMS).

Tuto možnost uvidíte pouze v případě, že došlo ke změně hesla, máte v účtu uložen ověřený telefonní kontakt, na který lze odeslat zprávu o zrušení změny hesla a po omezenou dobu od změny hesla. Pokud ke změně hesla nedošlo, nebo nejsou splněny jiné podmínky pro zobrazení, tato volba nebude vidět.

1. V dialogu pro přihlášení klikněte na volbu „Zapomenuté heslo?“.

2. Zobrazí se menu pro výběr způsobu obnovy hesla a volba pro Zrušení poslední změny hesla. Vyberte možnost Obnovit přístup k účtu pomocí SMS.

3. Doplňte chybějící číslice ověřeného telefonního čísla, zadaného v účtu, ke kterému obnovujete heslo a bude vám zaslán autorizační kód pro ověření. Pokud již kód máte, zvolte možnost „Již mám SMS kód“. Doplňte již obdržený kód a ověřte jej.

4. Na ověřené telefonní číslo nastavené v účtu odešleme SMS s kódem, který zadáte do formuláře.

5. Po ověření kódu je zobrazena stránka s volbou obnovy hesla. Zde zadáte heslo platné před poslední změnou a nové heslo.

6. Po vyplnění a potvrzení formuláře je předchozí ohlášená změna hesla zrušena a nastaveno je heslo nové.