K zablokování účtu uživatele může dojít téměř pouze ve výjimečných případech, kdy uživatelovo chování nějakým závažným způsobem poruší jeden z níže uvedených důvodů. Je prováděno zásadně společností Seznam.cz.
Jaké jsou možné důvody zablokování?
1. Porušení smluvních podmínek
Smluvní podmínky, jejichž souhlasem je podmíněno vytvoření a užívání účtu, definuje podmínky užívání účtu v rámci služeb společnosti Seznam.cz. U většiny služeb je stanoveno, které činnosti jsou považovány za nežádoucí. Důvody, které mohou k blokaci vést, vyplývají z aktuálních smluvních podmínek. Záležitosti těmito Podmínkami neupravené se podpůrně řídí Obchodními a smluvními podmínkami jednotlivých služeb, provozovaných společností Seznam.cz, a.s. a příslušnou právní úpravou.
2. Rozesílání nevyžádaných zpráv (SPAM)
Rozesílání nevyžádané pošty je jedním z častých důvodů zablokování přístupu k uživatelskému účtu. Tento bod dále rozlišujeme na:
- vědomé rozesílání nevyžádané pošty
- Uživatel účtu vědomě či z neznalosti rozešle nevyžádanou poštu.
- zneužití účtu třetí osobou
- V tomto případě byl účet zneužit osobou, která libovolným způsobem získala přístupové údaje k užívání účtu. Častým jevem je, že pravidelný uživatel účtu o jeho zneužití nemá sebemenší tušení.
3. Porušení pravidel služby
K hlášení o blokaci účtu může dojít i v případě blokace pouze jedné konkrétní služby. K té může dojít porušením pravidel služby.
4. Zrušení účtu
Požádáte-li o zrušení účtu a smazání uživatelských dat (v Účtu, sekci Osobní údaje – Ochrana osobních údajů, volba Žádost o zrušení účtu a smazání uživatelských dat), získáváte 14 dní ode dne odeslání požadavku na jeho odvolání. Během toto ochranné lhůty je účet ve stavu blokace a jeho funkcionality jsou tak omezeny. Abyste mohli účet na našich službách znovu využívat, je nutné se do něj přihlásit v této čtrnáctidenní lhůtě a odvolat požadavek na zrušení. Jakmile lhůta uplyne, je účet zrušen a uživatelská data smazána bez možnosti následné obnovy.
Jak postupovat při řešení blokace?
- Nejste-li si vědomi, že z vaší strany mohlo dojít k porušení smluvních podmínek:
- zkontrolujte a případně odstraňte ze svého počítače všechny viry a aplikace ohrožující bezpečnost vašeho účtu
- proveďte změnu přístupového hesla k účtu (projděte si pravidla pro bezpečné heslo, používáte-li dvoufázové ověření, změňte i heslo pro poštovní protokoly a CalDAV!)
- nepoužíváte-li dvoufázové ověření pro kontrolu přístupů k účtu, zvažte jeho aktivaci
- projděte si zásady bezpečnosti při používání internetu, abyste dokázali včas rozpoznat možná rizika a pokusy o odcizení vašeho účtu
- Jestliže máte podezření, že některá z vašich činností mohla kolidovat se smluvními podmínkami, promyslete, případně proveďte kroky k nápravě tohoto stavu. Zásadně tím zlepšíte možnost případného zrušení blokace.
- Kontaktujte naši Uživatelskou podporu s maximem informací, které máte k této situaci k dispozici.
- Je-li účet blokován v rámci ochranné 14denní lhůty po provedení požadavku na zrušení účtu, po přihlášení platným heslem byste měli být přesměrováni na stránku, kde můžete požadavek odvolat a účet si ponechat.
Kdo bude rozhodovat o zrušení blokace účtu?
Specialisté Uživatelské podpory posoudí důvody vedoucí k zablokování účtu a případnou žádost o obnovení přístupu schválí či zamítnou. Specialista Uživatelské podpory je v tomto směru konečným arbitrem. V případě, že bude žádost schválena, doporučí uživateli, jak se podobné situaci vyhnout do budoucna.