Ověření účtu bankovní identitou

Ověření účtu pomocí bankovní identity lze provést v nastavení Seznam účtu v sekci Osobní údaje. Ověření provádíme ve spolupráci s poskytovatelem služby BankID a používá se k němu přihlášení elektronickou identitou, kterou vám vystavila vaše banka.

Účet ověřeného uživatele je na vybraných službách označen modrým symbolem ověření a získává některé další výhody – možnost obnovit přístup k účtu při ztrátě hesla pomocí bankovní identity, větší důvěryhodnost napsaných recenzí, větší význam komentářů pod články a podobně.

Po ověření účtu bankovní identitou nebude s vaším Seznam účtem žádným způsobem spojen váš bankovní účet, Seznam.cz nebude mít přístup k žádným údajům o vašem bankovním účtu ani jiným údajům, pokud k tomu nedáte výslovný souhlas v procesu ověření (viz dále).

Stejně tak vaše banka ověřením nezískává žádné informace o vašich aktivitách na službách Seznamu.

Postup pro ověření účtu pomocí bankovní identity

V levém menu klikněte na odkaz Osobní údaje.

U položky Ověření účtu u položky Bankovní identita klikněte na odkaz Ověřit.

Zobrazí se úvodní informace k ověření bankovní identitou, se kterými se, prosím, seznamte.

Pro pokračování v ověření klikněte na tlačítko Ověřit účet.

Budete přesměrováno na stránku s poskytovateli služby BankID, kde si vyberete banku, u které máte zřízenou bankovní identitu.

Následně pokračujte procesem přihlášení, jak jste u své banky zvyklí.

Během ověřování vás bude vaše banka informovat o údajích, které společnosti Seznam.cz předá v rámci procesu ověření. Kdykoliv můžete proces ověření ukončit a data tak nebudou předána.

Pokud ověření potvrdíte a dokončíte, přesměruje vás poskytovatel služby BankID zpět na stránku s vašimi osobními údaji a budete vyzváni k zadání hesla k Vašemu účtu.

Následně se zobrazí okno potvrzující úspěšné dokončení ověření.

Ve vašem účtu je nyní nastavené jméno a rok narození v souladu s údaji v bankovní identitě. Ruční aktualizaci lze rovněž spustit kliknutím na tlačítko Změnit u položky Bankovní identita. Proces ověření je v tomto případě shodný s prvním ověřením.

Změny jednotlivých údajů přímo v Seznam účtu nejsou u ověřeného účtu možné. To proto, abychom zajistili, že údaje ověřených účtů budou vždy aktuální a pravdivé.

Ověření bankovní identitou se nezdařilo?

Pokud ověření selže nebo jej z vlastního rozhodnutí přerušíte, zobrazí se okno upozorňující na nedokončení ověření.

Účet v tomto případě zůstane neověřený, případně zůstane v platnosti dříve provedené ověření, pokud jste prováděli aktualizaci.

V případě, že máte ověřený účet, ale nechcete svou bankovní identitu nadále s účtem spojovat, klikněte na tlačítko Změnit u položky Bankovní identita a zvolte možnost Odebrat ověření. Z bezpečnostních důvodů budete znovu požádáni o ověření bankovní identitou, abychom si byli jistí, že jste to skutečně vy, kdo chce ověření zrušit. Po úspěšném ověření bankovní identitu od účtu odebereme a vy budete moci opět ručně upravovat své jméno a rok narození.

Nemám bankovní identitu, co teď?