Co je dvoufázové ověření účtu
Dvoufázové ověření je dobrovolná, ale doporučená funkce pro zvýšení bezpečnosti vašeho Seznam Účtu.
Při přihlášení kromě hesla zadáváte ještě jednorázový kód z autentizační aplikace, která se instaluje do telefonu.
Každý účet nebo služba má v aplikaci vlastní, unikátní kód, který se pravidelně mění. Můžete si také nastavit tzv. důvěryhodné prohlížeče – v nich budete kód zadávat jen při prvním přihlášení.
Tip: Pokud používáte poštovní programy, po zapnutí dvoufázového ověření si budete muset nastavit i speciální heslo pro tyto programy.
Jak zapnout dvoufázové ověření
- Stáhněte si do telefonu autentizační aplikaci, například Google Authenticator, Microsoft Authenticator nebo Authy (můžete použít i jinou).
2. V nastavení Seznam Účtu otevřete kartu Zabezpečení účtu a najděte sekci Dvoufázové ověření. Může se stát, že pro toto nastavení si budeme chtít ověřit, že účet patří skutečně vám.

3. Klikněte na Přidat ověřovací zařízení a postupujte podle pokynů:
- Zadejte název zařízení, podle kterého je později poznáte (např. „mobil – Google Authenticator“)
- Po kliknutí na Pokračovat se zobrazí QR kód a alfanumeriký klíč pro přidání účtu do Autentizační aplikace

- V autentizační aplikaci vyberte „Naskenovat QR kód“ nebo „Zadat klíč“
- Po naskenování QR kódu či zadání klíče se váš účet zobrazí v autentizační aplikaci

- V účtu potvrďte tlačítkem „Naskenováno, pokračovat“, následně se zobrazí pole pro vložení kódu zobrazeného v autentizační aplikaci
- Po úspěšném zadání kódu z aplikace a kliknutí na Dokončit prosím zkontrolujte, že máte nastavené správné a aktuální záchranné číslo
- Potvrzením/aktualizací záchranného čísla dokončíte přidání nového ověřovacího zařízení

Seznam vašich Ověřovacích zařízení naleznete v Seznam Účtu, přehledně pod sebou i s časem přidání.

Upozornění! Používáte-li pro čtení a odesílání zpráv poštovní programy nebo aplikace, jako např. Outlook, Thunderbird apod., je nutné po zapnutí dvoufázového ověřování nastavit ještě nové heslo, které bude platné pouze pro poštovní protokoly IMAP/POP3 a SMTP.
Postup pro nastavení naleznete v části Stahování zpráv poštovním programem.
Jakmile se po nastavení dvoufázového ověření poštovní program nebo aplikace pokusí připojit ke schránce, automaticky vám bude zaslán informační e-mail s upozorněním na nutnost si speciální heslo nastavit.
Jak probíhá přihlášení s dvoufázovým ověřením
Pokud máte u svého Seznam Účtu nastavené dvoufázové ověřování, budete po úspěšném zadání přístupového jména a hesla vyzvání k zadání kódu z autentizační aplikace.

Po úspěšném zadání kódu z autentizační aplikace můžete prohlížeč, ve kterém přihlášení probíhá označit za Důvěryhodný. Pokud tak učiníte, v tomto prohlížeči již nebudeme při dalším přihlášení kód z autentizační aplikace požadovat (pro přihlášení bude stačit jméno a heslo).

Tip: Můžete si nastavit důvěryhodný prohlížeč, ve kterém nebudete muset při každém přihlášení zadávat kód z autentizační aplikace.
Tip 2: Pokud se vám z nějakého důvodu nedaří ověřit přihlášení, postupujte dle návodu v článku Mám problémy s ověřením
Jak dvoufázové ověření vypnout
- Přihlaste se a v nastavení Seznam Účtu otevřete kartu Zabezpečení účtu a najděte sekci Dvoufázové ověření. Může se stát, že pro toto nastavení si budeme chtít ověřit, že účet patří skutečně vám.
- V sekci Dvoufázové ověření odeberte všechna ověřovací zařízení (jedno po druhém).
- Po odebrání posledního zařízení se dvoufázové ověření vypne. Vaše přihlášení již nebude chráněno ověřením přes aplikaci, budete se přihlašovat pouze zadáním přístupového jména a hesla.
Důležité! Pokud jste si nastavili a používali vlastní heslo pro poštovní klienty, nebude již platné. Nastavte si v programu či aplikaci zpět heslo, kterým se přihlašujete do své e-mailové schránky.