Změna smluvních podmínek služby Email.cz

Nápověda
internetových
prohlížečů

Návody pro nastavení a používání různých prohlížečů, a to včetně Seznamu, Chrome, Safari, Edge, Mozilly a Opery. Dozvíte se, jak optimalizovat jejich výkon a řešit časté problémy.

Nejčastější dotazy

Co je to internetový prohlížeč?

Prohlížeč internetových stránek nebo také „Internetový prohlížeč“ je program, ve kterém si prohlížíte internetové stránky. Jinak řečeno, jde o tu aplikaci, kterou na počítači, telefonu či tabletu spouštíte, abyste mohli procházet obsah internetu. Internetových prohlížečů je velké množství od různých výrobců a někdy může být důležité vědět, jaký internetový prohlížeč používáte.

Podporované internetové prohlížeče

Internetové prohlížeče bývají v průběhu času svými výrobci aktualizovány. Každá aktualizace obsahuje nové funkce prohlížeče, ale často i opravy bezpečnostních, mnohdy i kritických, chyb. Je proto důležité udržovat svůj internetový prohlížeč aktuální.
Podporované internetové prohlížeče:
Seznam.cz prohlížeč
Google Chrome
Microsoft Edge
Mozilla Firefox
Opera
Safari

Používaní zastaralých verzí internetového prohlížeče

Vždy mějte aktualizovaný internetový prohlížeč. Aktualizace obsahuje opravy bezpečnostních chyb a zranitelností. Útočník může využít zranitelnost v internetovém prohlížeči, což vede k odcizení přihlašovacích údajů uživatele, zneužití dat nebo instalaci škodlivého softwaru do počítače. U těchto incidentů není na vině služba, kde k události došlo; hlavní příčinou je používaní neaktualizovaného prohlížeče. Chcete-li si ověřit, jakou používáte verzi, pro nejpoužívanější prohlížeče najdete návod v článku Jak zjistit verzi internetového prohlížeče.

V zastaralých internetových prohlížečích přestávají služby časem fungovat. Aby byl umožněn provoz a vývoj služeb, výrobci postupně ukončují podporu systémů a prohlížečů, na kterých již službu nelze bezproblémově provozovat. Tyto prohlížeče nepodporují technologie, které se používají v moderním vývoji webových služeb. Neaktualizované programy z logických důvodů není možné využívat neomezeně dlouho. Záleží pak na vašem rozhodnutí, zda rozhodnete používat aktuální a bezpečný software a nebo si najdete náhradu, která prozatím ještě funguje.

Využíváte-li na svém počítači či telefonu starý operační systém, dostanete se do situace, kdy výrobce prohlížeče pro tento systém přestane vydávat aktualizace. Důvody mohou být:

  • starší operační systém již nemusí nabízet podmínky vhodné pro vývoj prohlížeče,
  • může obsahovat neopravitelné bezpečnostní chyby,
  • nesplňuje podmínky pro bezpromlémový chod prohlížeče a přidávání nových funkcí.

Řešením je aktualizovat operační systém na novější verzi, případně pořídit nové zařízení, na které bude možné nainstalovat aktuální verzi operačního systému a prohlížeče.

Jak zjistím jaký mám prohlížeč a jeho verzi?

Název vašeho používaného internetového prohlížeče a jeho verzi zjistíte podle návodu na této stránce.

Mohu si v prohlížeči zobrazit uložené heslo?

Ano můžete. Většina internetových prohlížečů umožňuje zobrazení uloženého hesla. Podívejte se na stránky, kde naleznete návod pro nejčastěji používané prohlížeče.

Proč musím opakovaně zadávat heslo?

Pokud se heslo neukládá a po každém vypnutí prohlížeče musíte znovu zadat přihlašovací údaje, nejspíše dochází k automatickému mazání souborů cookies. V takovém případě doporučujeme postupovat dle nápovědy Jak na automatické odhlašování, pomocí které vypnete zmíněné automatické mazání souborů cookies.