Nápověda
internetových
prohlížečů
Návody pro nastavení a používání různých prohlížečů, a to včetně Seznamu, Chrome, Safari, Edge, Mozilly a Opery. Dozvíte se, jak optimalizovat jejich výkon a řešit časté problémy.
Nejčastější dotazy
Co je to internetový prohlížeč?
Prohlížeč internetových stránek nebo také „Internetový prohlížeč“ je program, ve kterém si prohlížíte internetové stránky. Jinak řečeno, jde o tu aplikaci, kterou na počítači, telefonu či tabletu spouštíte, abyste mohli procházet obsah internetu. Internetových prohlížečů je velké množství od různých výrobců a někdy může být důležité vědět, jaký internetový prohlížeč používáte.
Podporované internetové prohlížeče
Internetové prohlížeče bývají v průběhu času svými výrobci aktualizovány. Každá aktualizace obsahuje nové funkce prohlížeče, ale často i opravy bezpečnostních, mnohdy i kritických, chyb. Je proto důležité udržovat svůj internetový prohlížeč aktuální.
Podporované internetové prohlížeče:
Seznam.cz prohlížeč
Google Chrome
Microsoft Edge
Mozilla Firefox
Opera
Safari
Používaní zastaralých verzí internetového prohlížeče
Vždy mějte aktualizovaný internetový prohlížeč. Aktualizace obsahuje opravy bezpečnostních chyb a zranitelností. Útočník může využít zranitelnost v internetovém prohlížeči, což vede k odcizení přihlašovacích údajů uživatele, zneužití dat nebo instalaci škodlivého softwaru do počítače. U těchto incidentů není na vině služba, kde k události došlo; hlavní příčinou je používaní neaktualizovaného prohlížeče. Chcete-li si ověřit, jakou používáte verzi, pro nejpoužívanější prohlížeče najdete návod v článku Jak zjistit verzi internetového prohlížeče.
V zastaralých internetových prohlížečích přestávají služby časem fungovat. Aby byl umožněn provoz a vývoj služeb, výrobci postupně ukončují podporu systémů a prohlížečů, na kterých již službu nelze bezproblémově provozovat. Tyto prohlížeče nepodporují technologie, které se používají v moderním vývoji webových služeb. Neaktualizované programy z logických důvodů není možné využívat neomezeně dlouho. Záleží pak na vašem rozhodnutí, zda rozhodnete používat aktuální a bezpečný software a nebo si najdete náhradu, která prozatím ještě funguje.
Využíváte-li na svém počítači či telefonu starý operační systém, dostanete se do situace, kdy výrobce prohlížeče pro tento systém přestane vydávat aktualizace. Důvody mohou být:
- starší operační systém již nemusí nabízet podmínky vhodné pro vývoj prohlížeče,
- může obsahovat neopravitelné bezpečnostní chyby,
- nesplňuje podmínky pro bezpromlémový chod prohlížeče a přidávání nových funkcí.
Řešením je aktualizovat operační systém na novější verzi, případně pořídit nové zařízení, na které bude možné nainstalovat aktuální verzi operačního systému a prohlížeče.
Jak zjistím jaký mám prohlížeč a jeho verzi?
Název vašeho používaného internetového prohlížeče a jeho verzi zjistíte podle návodu na této stránce.
Mohu si v prohlížeči zobrazit uložené heslo?
Ano můžete. Většina interetových prohlížečů umožňuje zobrazení uloženého hesla. Podívejte se na stránky, kde naleznete návod pro nejčastěji používané prohlížeče.