Reklama

Vytvoření reklamy

Vytvoření reklamy provedete proklikem názvu Sestavy v Objednávce a následným vybráním tlačítka Vytvořit reklamu:

Další způsob je vybrat na záložce Objednávky podzáložku Kampaně, Sestavy nebo Reklamy:

U podzáložky Kampaně se prokliknete na její Sestavy, ke kterým chcete reklamu (podklady) nahrávat. Můžete se prokliknout i rovnou do Sestav klienta.

Po prokliknutí vybrané Sestavy se dostanete do přehledu reklam, vyberete Vytvořit reklamu a banner se nahraje k dané sestavě.

Máte možnost využít i záložku Reklamy a opět kliknout na Vytvořit reklamu.

Kampaň a Sestavu pak vybíráte až v druhém kroku. Můžete vybrat více Sestav z dané Kampaně a vložit tak stejnou Reklamu do více Sestav. Pro označení více položek je možné použít SHIFT / CTRL.

Výběr reklamy

Vyberte, jaký typ reklamy chcete vytvořit, a přejděte do dalšího kroku.

Banner

V dlaždici banner můžete nahrát reklamu pomocí obrázku a URL, nebo přes externí kód.

Nastavit zde můžete následující položky (je shodné i pro ostatní typy reklam):

  • Název
  • Cílová URL – tzn. URL pro proklik / URL vč. UTM parametrů
  • Měřící šablona – nepovinné pole pro zadání URL s externím měřicím systémem. Toto pole vyplňují pouze uživatelé, kteří používají měřicí systém třetích stran.
  • URL pro měření imprese a URL pro měření imprese 2 – lze pouze impress PIXEL, není možné nahrát měřící SCRIPT či RTG kód

Obrázek nahrajete přes Přidat soubor nebo pomocí drag’n’drop (pouhým přetažením např. ze souboru do pole „přidat soubor“).

Zvolíte-li možnost Externí kód, zobrazí se vám nový formulář, do kterého kód vložíte a vyplníte všechny povinné položky:

  • Rozměry
  • Název
  • Externí kód

Reklamu uložte a v náhledu zkontrolujte, že se zobrazuje správně. Po jejím schválení administrátory se reklama začne zobrazovat, jakmile nastane termín běhu sestavy.

Knihovna bannerů

Vytváření reklam usnadňuje knihovna reklam. Ta obsahuje reklamy z celého účtu seřazené podle data vytvoření od nejnovějších. Jednoduše díky ní můžete znovu použít nedávno vytvořené reklamy jinde v účtu.

V případě Banneru vybíráte z Knihovny bannerů, v případě externího kódu je potřeba přepnout na externí kód, kde se zobrazí Knihovna externích kódů.

Jak na to

  • Při vytváření reklamy přejděte do záložky Knihovna bannerů / Knihovna externích kódů
  • Označte požadované reklamy. Pro snadnější hledání můžete použít filtr.
  • Potvrďte výběr kliknutím na tlačítko Použít.
  • Reklamy se načtou do formulářů a nyní je můžete upravit a uložit.

Kombinovaná reklama

Kombinovaná reklama neboli Nativní inzerát je reklama, která kombinuje obrázky a texty.

Následně výdej vybírá takovou kombinaci obrázku a textu, která odpovídá zobrazení Nativního inzerátu – Kombinované reklamy na dané ploše.

Na rozdíl od ostatních typů reklam není u kombinované reklamy kolonka název. Jako název se bere titulek reklamy.

HTML5 Banner

Slouží pro nahrání podkladů ve formátu HTML5.

HTML5 banner je typicky složka souborů, která obsahuje jednu HTML stránku a soubory potřebné pro její sestavení (obrázky, kaskádové styly, JavaScript, písma, atd.).

Kromě souborů ze ZIP archivu jsou nedílnou součásti ještě tyto parametry:

Rozměry, Název a Cílová URL – obsahuje adresu stránky, na kterou se uživatel po kliknutí na reklamu dostane. Vždy je relevantní pouze tato Cílová URL bez ohledu na případné odkazy obsažené přímo v HTML souboru.

Zamítnutí reklamy

Neprojde-li vytvořený banner kontrolou reklamy a bude zamítnut, zobrazí se vám tato informace ve zprávách i s důvodem zamítnutí a odkazem na uvedené pravidlo v nápovědě.

Časové plánování na reklamě

Stejně jako u Sestavy je možné nastavit dny nebo hodiny, kdy se mají které reklamy zobrazovat. Pokud je Sestava běžící (stav Aktivní a Připravená v daném termínu), ale není k dispozici reklama (banner) kvůli nastavenému časovému plánování banneru, imprese se nedohání

Reklamy s nastaveným časovým plánováním musí pokrývat celý běh sestavy.

Při vytváření reklamy (banneru) zvolíte možnost Zobrazit časové plánování. Pro plánování banneru si můžete vybrat ze dvou možností, případně je i kombinovat.

  • Čtverečkové plánování nastavuje výdej banneru pro určité dny / hodiny
  • Termín od – do slouží k nastavení termínu běhu banneru

Bannery, které mají nastavené časové plánování, se pak ve výpisových tabulkách zobrazují s ikonou.