Propojení schránek využijete, pokud chcete do své e-mailové schránky nechat kontinuálně stahovat zprávy z jedné nebo více dalších schránek. Nastavíte-li vzdálené propojení, jednou za čas se vám do cílové schránky stáhnou všechny nové zprávy ze složky Doručené. Interval stahování se může lišit a u málo využívaných schránek může být doba mezi kontrolami i několik hodin.
Propojení funguje na principu POP3, proto neumí stahovat zprávy z jiných složek než Doručené. Na rozdíl od jednorázového Importu e-mailů umí stahovat zprávy průběžně a je aktivní, dokud propojení neodstraníte.
Jak nastavit propojení schránek
- Klikněte na ikonu Nastavení (ozubené kolo) v levé dolní části obrazovky.
- V levém menu klikněte na záložku Import e-mailů a v sekci Propojení schránek klikněte na tlačítko Přidat účet.
- Vpravo si zvolte, do jaké složky v cílové schránce se budou zprávy stahovat.
- Vlevo vyberte poskytovatele zdrojové schránky. U známých poskytovatelů proběhne většina nastavení automaticky. Pokud poskytovatel zdrojové schránky v seznamu není, zvolte možnost Jiný. V takovém případě bude potřeba vyplnit i adresu POP serveru a číslo portu.
- Vyplňte e-mailovou adresu a heslo zdrojové schránky, případně adresu POP serveru a číslo portu.
- Volba Zachovat i v původní schránce kopii zprávy umožní nastavit, zda chcete zprávy při stahování na vzdáleném účtu ponechávat, či zda se mají po stažení ve zdrojové schránce smazat.
- Zatržením volby Účet je aktivní zapnete kontrolu vzdáleného účtu a stahování zpráv. Zrušením zaškrtnutí se přestane vzdálený účet kontrolovat a zprávy se z něj nebudou stahovat.
- Nastavení potvrďte kliknutím na tlačítko Uložit účet.
- Po úspěšném uložení se adresa zdrojové schránky zobrazí v Nastavení v sekci Propojení schránek. Volby propojeného účtu můžete upravit kliknutím na jeho název.
- Zrušení propojení schránek provedete pomocí tlačítka Odstranit v Nastavení v sekci Propojení schránek.
- Pokud se nepodaří připojení na vzdálený server a stažení zpráv, v nastavení propojené schránky se zobrazí malý červený vykřičník. Přesné znění chybového hlášení se zobrazí při najetí kurzoru myši na vykřičník. V takovém případě doporučujeme:
- překontrolovat nastavení propojeného účtu, jeho adresu, heslo, POP server a port
- v nastavení propojené schránky ověřit, zda máte povolené POP3