Propojení schránek

Propojení schránek využijete, pokud chcete do své e-mailové schránky nechat kontinuálně stahovat zprávy z jedné nebo více dalších schránek. Nastavíte-li vzdálené propojení, jednou za čas se vám do cílové schránky stáhnou všechny nové zprávy ze složky Doručené. Interval stahování se může lišit a u málo využívaných schránek může být doba mezi kontrolami i několik hodin.

Propojení funguje na principu POP3, proto neumí stahovat zprávy z jiných složek než Doručené. Na rozdíl od jednorázového Importu e-mailů umí stahovat zprávy průběžně a je aktivní, dokud propojení neodstraníte.

Jak nastavit propojení schránek

  • Klikněte na ikonu Nastavení (ozubené kolo) v levé dolní části obrazovky. 
  • V levém menu klikněte na záložku Import e-mailů a v sekci Propojení schránek klikněte na tlačítko Přidat účet.   
  • Vpravo si zvolte, do jaké složky v cílové schránce se budou zprávy stahovat.
  • Vlevo vyberte poskytovatele zdrojové schránky. U známých poskytovatelů proběhne většina nastavení automaticky. Pokud poskytovatel zdrojové schránky v seznamu není, zvolte možnost Jiný. V takovém případě bude potřeba vyplnit i adresu POP serveru a číslo portu.
  • Vyplňte e-mailovou adresu a heslo zdrojové schránky, případně adresu POP serveru a číslo portu.
  • Volba Zachovat i v původní schránce kopii zprávy umožní nastavit, zda chcete zprávy při stahování na vzdáleném účtu ponechávat, či zda se mají po stažení ve zdrojové schránce smazat.
  • Zatržením volby Účet je aktivní zapnete kontrolu vzdáleného účtu a stahování zpráv. Zrušením zaškrtnutí se přestane vzdálený účet kontrolovat a zprávy se z něj nebudou stahovat.
  • Nastavení potvrďte kliknutím na tlačítko Uložit účet.
  • Po úspěšném uložení se adresa zdrojové schránky zobrazí v Nastavení v sekci Propojení schránek. Volby propojeného účtu můžete upravit kliknutím na jeho název.
  • Zrušení propojení schránek provedete pomocí tlačítka Odstranit v Nastavení v sekci Propojení schránek.
  • Pokud se nepodaří připojení na vzdálený server a stažení zpráv, v nastavení propojené schránky se zobrazí malý červený vykřičník. Přesné znění chybového hlášení se zobrazí při najetí kurzoru myši na vykřičník. V takovém případě doporučujeme:
    • překontrolovat nastavení propojeného účtu, jeho adresu, heslo, POP server a port 
    • v nastavení propojené schránky ověřit, zda máte povolené POP3