Každá schránka má výchozí sadu systémových složek:
- Doručené – do této složky je přijímána primární pošta a transakční zprávy jako objednávky a faktury.
- Odeslané – v této složce se ukládají zprávy, které byly z vaší schránky odeslány.
- Rozepsané – zde se ukládají rozepsané zprávy. Ukládání probíhá během psaní automaticky po určitých intervalech, případně pomocí tlačítka Uložit a zavřít. Složku Rozepsané doporučujeme jednou za čas zkontrolovat a nepotřebné koncepty promazat.
- Hromadné – do této složky jsou doručovány zprávy hromadného charakteru (obchodí sdělení, nabídky,…). Pokud si nepřejete obchodní sdělení třídit do samostatné složky, můžete si ji v Nastavení vypnout. Hromadné zprávy se po 90 dnech automaticky mažou. I tato vlastnost lze v Nastavení změnit. Více se dočtete v článku Hromadné e-maily.
- Archiv – složka umožňuje uchovat starší zprávy, které nechcete odstranit, ale zároveň je nechcete mít v původní složce. V této složce neprobíhá z důvodu optimalizace rychlosti základní hledání.
- Spam – do této složky je zařazena nevyžádaná pošta a podezřelé či podvodné zprávy.
- Koš – do Koše se přesouvají smazané zprávy a po určitou dobu je možné je z něj obnovit. Po uplynutí nastavené doby nebo ručním zásahem uživatele jsou zprávy z Koše nenávratně smazány. V nastavení schránky je možné si zvolit, zda se zprávy z Koše promažou jednou za třicet dní, jednou týdně nebo vždy po odhlášení ze schránky.
Třídění zpráv do složky Doručené, Hromadné a Spam můžete ve své schránce ovlivnit označením adresy odesílatele jako důvěryhodné, hromadné nebo blokované.