Pro vstup do Nastavení využijte ikonu ozubeného kola v levé dolní části obrazovky. V sekci Odesílatel můžete nastavit informace, které uvidí příjemci vámi odeslaných zpráv.
Profilové foto
Profilový obrázek, jinak také avatar, se nastavuje pro celý Seznam účet. Zobrazuje se v přihlašovacím medailonku napříč službami, u vašich veřejných příspěvků a při interakcích s ostatními uživateli Seznamu. V rámci e-mailové komunikace se váš profilový obrázek zobrazí u vámi odeslaných zpráv, uvidí ho ale pouze uživatelé služby Seznam Email. Pokud tedy odešlete ze své schránky zprávu uživateli na jiné e-mailové službě, váš nastavený avatar u zprávy zobrazen nebude.
Obrázek může být ve formátu PNG, JPG nebo GIF. Nastavit si ho můžete ve svém Seznam Účtu v části Osobní údaje.
V případě, že máte pod stejnou e-mailovou adresou registrovanou službu Gravatar a zároveň nebudete mít nahranou profilovou fotografii ve svém Seznam Účtu, bude se zobrazovat fotografie z Gravatar.com.
Osobní údaje
Do pole Vaše jméno napište své jméno a uložte. Toto jméno se bude zobrazovat u vašich zpráv jako jméno odesílatele. Pokud do pole žádné jméno nezadáte a necháte pole prázdné, bude se jako odesílatel zobrazovat celá vaše e-mailová adresa.
Do pole Podpis zadejte informace, které budete chtít, aby se zobrazovaly na konci všech vámi odeslaných zpráv. Obvykle jsou takovými informacemi vaše jméno, adresa a další kontaktní informace.
Zatrhnutím volby Přidávat podpis na konec e-mailu budou zadané informace připojeny ke všem odesílaným zprávám. Zrušením volby se podpis přikládat přestane, jeho obsah se ale nesmaže a v budoucnu jej tak můžete použít znovu, aniž by bylo nutné jej znovu vytvářet. Z jednotlivých zpráv, ke kterým svůj podpis připojovat nechcete, ho můžete před odesláním jednoduše smazat.
Připojený editor nabízí základní možnosti formátování, v podpisu je tedy možné zvolit si například barvu a velikost písma nebo do podpisu vložit hypertextový odkaz či e-mailovou adresu.
Do podpisu není možné vkládat obrázky, je pouze pro text.
Adresy, ze kterých můžete odesílat maily
Pokud používáte více e-mailových adres, ze své schránky můžete odesílat zprávy pod kteroukoli z nich, pokud si ji nastavíte jako tzv. alias. V jedné schránce můžete mít nastaveno až deset aliasů a libovolně mezi nimi před odesláním každé zprávy přepínat.
Pro nastavení aliasu zadejte e-mailovou adresu vaší další schránky do pole Další e-mailová adresa a potvrďte tlačítkem Přidat adresu. Na zadanou adresu vám pošleme zprávu s potvrzovacím odkazem, na který je potřeba kliknout. Po úspěšném ověření se adresa přidá do seznamu adres pro odesílání.
V Nastavení jí následně můžete doplnit i jméno odesílatele. Pokud má být tato adresa použita jako primární adresa při psaní zpráv, klikněte na kulaté pole vedle ní. Primární adresa je označená oranžovou tečkou.
Pokud se chcete při psaní zprávy přepnout na jiný alias, v okně pro psaní zprávy klikněte na šipku vedle vaší e-mailové adresy. Rozbalí se nabídka s ověřenými adresami, ze kterých můžete odesílat zprávy. Jestliže vedle vaší adresy žádná šipka není nebo se požadovaná adresa nenachází ve výběru, nedošlo ke správnému ověření a je potřeba ho provést v Nastavení.
Nastavení jiné e-mailové adresy jako aliasu nemá vliv na doručení zpráv poslaných na danou adresu. Ty budu nadále chodit do původní schránky.
Potvrzení o přečtení
V případě, že odesílatel požaduje u zprávy potvrzení o jejím přečtení, zobrazí se vám požadavek na automatické zaslání informace, že vámi otevřená zpráva byla přečtena. Nastavení umožňuje zvolit tři způsoby, jak chcete potvrzení o přečtení zaslat:
- Až to potvrdím – požadavek na přečtení se vám zobrazí vždy u každé zprávy, která takový požadavek obsahuje. Toto je výchozí nastavení.
- Automaticky – potvrzení o přečtení bude zasláno automaticky při otevření zprávy, aniž by se vám informace o požadavku zobrazila.
- Nechci zaslat – požadavek na potvrzení se vám nezobrazí a bude vždy automaticky ignorován. Žádné potvrzení tedy odesílateli zprávy nedorazí.
Zrušení schránky
Samotnou e-mailovou schránku na službě Email.cz není možné zrušit. Nelze ani změnit její adresu. Zrušení schránky lze docílit pouze zrušením celého uživatelského účtu a smazáním dat. Následně tedy nebude možné přihlásit se adresou zrušené schránky do žádné další služby. O zrušení účtu je možné zažádat na stránce Účtu v části Ochrana osobních údajů. Doba rušení je 30 dní od odeslání požadavku.