
Nápověda Email.cz
Přehledný průvodce, jak používat e-mailovou schránku od Seznamu. Dozvíte se, jak spravovat svůj účet, nastavovat funkce a řešit nejčastější problémy.
Nejčastější dotazy
Někdo má stejnou e-mailovou adresu jako já, chodí mi cizí zprávy, jak je to možné?
Stejnou e-mailovou adresu jako vy nemůže mít žádný jiný uživatel. Pokud vám začala chodit pošta, která je určena jiné osobě, došlo k omylu ze strany odesílatele, či mu byla poskytnuta špatná e-mailová adresa. Adresa zamýšleného adresáta je patrně velmi podobná vaší a liší se např. pouze tečkou. Doporučujeme v takovém případě na zprávu odpovědět a informovat odesílatele o chybné e-mailové adrese.
Jak napojím e-mailovou schránku do poštovního klienta?
Adresy serverů pro napojení poštovních klientů a aplikací najdete v tomto článku.
Ve schránce mi chybějí / zmizely zprávy, co teď?
Pokud si nejste mazáním zpráv vědom/a, nejdůležitější krok je provést změnu hesla a kontrolu nastaveného zabezpečení účtu. Dále doporučujeme zkontrolovat v Nastavení schránky, zda zprávy nemaže některé z automatických pravidel. V některých případech se může jednat o automatické mazání zpráv ze strany poštovního programu. Pokud nějaký používáte, doporučujeme zkontrolovat i jeho nastavení.
Ze schránky se mi automaticky mažou zprávy, jak to vypnout?
Z naší strany se automatické mazání zpráv týká pouze složek Koš a Spam – automatické mazání pro tyto složky vypnout nelze. Výjimkou je složka Hromadné, která má možnost zapnout / vypnout automatické mazání po 90 dnech. Pokud se automatické mazání zpráv týká jakékoliv jiné složky, tak se jedná o ruční zásah uživatele znajícího platné heslo, nebo nějakého poštovního programu, se kterým je e-mailová schránka propojena. Doporučujeme zkontrolovat nastavení poštovního programu a případně provést změnu hesla a kontrolu nastaveného zabezpečení účtu.
Mohu si filtrovat zprávy např. na základě e-mailové adresy odesílatele?
Ano, můžete. Využívají se k tomu tzv. pravidla, která si sami nastavíte dle potřeby. Zprávy si můžete na základě podmínky např. rozřadit do vlastních složek, přeposlat kopii na další schránku atd. Pravidla se nastavují na této stránce.
Někdo odeslal zprávu do mé schránky na Seznamu a ta nebyla doručena
K nedoručení zprávy může dojít z různých důvodů, a to jak na straně odesílatele, tak na straně příjemce – špatně napsaná adresa příjemce, překročené provozní limity na příjem počtu zpráv nebo jejich velikost, příliš mnoho špatných pokusů o spojení s naším serverem, antispam na naší straně apod.
Pokud se po odeslání zprávy obratem vrátila zpráva, tvářící se, že odesílatelem je Mailer Daemon, znamená to, že vaše zpráva nemohla být na e-mailovou adresu adresáta doručena. V ní je také uveden konkrétní důvod, pro zpráva nebyla doručena.
Odeslal jsem zprávu a chci jí odvolat nebo smazat
Mrzí nás to, odeslané zprávy již nelze odvolat ani jinak stáhnout či smazat. Před odesláním e-mailu, prosím, zkontrolujte jeho obsah, přílohy i e-mailovou adresu.
Na iOS se mi zobrazuje chyba POSIX 96
Potíže způsobené s aktualizací iOS na verzi 18. Je zde nutné několikanásobně odstranit/přidat emailový účet. Tento postup u některých uživatelů potíže vyřeší, u některých ne. Chyba je na straně Apple, která zatím nevydala další oficiální postupy pro odstranění chyby.
Žádost o snížení zabezpečení účtu z důvodu použití fotopasti
Aktuálně již není potřeba snižovat zabezpečení účtu pro možnost použití fotopasti. I když jsou naše schránky určené primárně pro běžnou komunikaci, fotopast si můžete k účtu připojit.
Potřebuji obnovit smazané zprávy
Zprávy můžete obnovit, dokud se nachází ve složce koš. Pokud nechcete, aby došlo k automatickému smazání, můžete je opět ze složky koš přesunout do jiné zvolené složky. Zprávy smazané i z koše již bohužel nejde žádným způsobem obnovit.
Ani specialisté uživatelské podpory vám nemohou s obnovením smazaných zpráv nijak více pomoci.