Nápověda Email.cz

Přehledný průvodce, jak používat e-mailovou schránku od Seznamu. Dozvíte se, jak spravovat svůj účet, nastavovat funkce a řešit nejčastější problémy.

Nejčastější dotazy

Přišla mi informace o změně smluvních podmínek. Co se v nich změnilo a proč?

Pro službu Email připravujeme několik nových funkcí. Protože chceme být maximálně transparentní v tom, jak budou fungovat a nakládat s vašimi daty, přidali jsme do Smluvních podmínek body, které to objasňují. Na jaké novinky se můžete těšit?

  • Postupně do schránky přidáme několik funkcí využívajících Seznam AI. Ta je uzpůsobena tak, že nijak nenarušuje důvěrnost vašich zpráv. Vaše e-maily nikdo nečte, nikam se neukládají a jazykový model se z nich neučí. K tomu se zavazujeme v bodě 3.9. a jeho podbodech.
  • Další chystanou novinkou je praktický přehled objednávek, díky kterému na jednom místě uvidíte, které zásilky jsou na cestě k vám a které už čekají, až si je vyzvednete. Pro toto zobrazení využíváme strukturovaná data, která obchod přidává do strojově čitelné části kódu zprávy. Nečteme informace z těla e-mailu. To je chráněno listovním tajemstvím a jeho důvěrnost ctíme. K tomu se váže bod 3.10.

Dále bylo ve smluvních podmínkách upraveno blokování účtů z důvodu porušení smluvních podmínek (3.7.) a zanesena informace o funkcích přístupnosti (3.11.). Ostatní body prošly revizí a v některých případech upřesněním formulace bez změny významu.

Někdo má stejnou e-mailovou adresu jako já, chodí mi cizí zprávy, jak je to možné?

Stejnou e-mailovou adresu jako vy nemůže mít žádný jiný uživatel. Pokud vám začala chodit pošta, která je určena jiné osobě, došlo k omylu ze strany odesílatele, či mu byla poskytnuta špatná e-mailová adresa. Adresa zamýšleného adresáta je patrně velmi podobná vaší a liší se např. pouze tečkou. Doporučujeme v takovém případě na zprávu odpovědět a informovat odesílatele o chybné e-mailové adrese. 

Jak napojím e-mailovou schránku do poštovního klienta?

Adresy serverů pro napojení poštovních klientů a aplikací najdete v tomto článku.

Ve schránce mi chybějí / zmizely zprávy, co teď?

Pokud si nejste mazáním zpráv vědom/a, nejdůležitější krok je provést změnu hesla a kontrolu nastaveného zabezpečení účtu. Dále doporučujeme zkontrolovat v Nastavení schránky, zda zprávy nemaže některé z automatických pravidel. V některých případech se může jednat o automatické mazání zpráv ze strany poštovního programu. Pokud nějaký používáte, doporučujeme zkontrolovat i jeho nastavení.