Nápověda Email.cz

Přehledný průvodce, jak používat e-mailovou schránku od Seznamu. Dozvíte se, jak spravovat svůj účet, nastavovat funkce a řešit nejčastější problémy.

Nejčastější dotazy

Někdo má stejnou e-mailovou adresu jako já, chodí mi cizí zprávy, jak je to možné?

Stejnou e-mailovou adresu jako vy nemůže mít žádný jiný uživatel. Pokud vám začala chodit pošta, která je určena jiné osobě, došlo k omylu ze strany odesílatele, či mu byla poskytnuta špatná e-mailová adresa. Adresa zamýšleného adresáta je patrně velmi podobná vaší a liší se např. pouze tečkou. Doporučujeme v takovém případě na zprávu odpovědět a informovat odesílatele o chybné e-mailové adrese. 

Jak napojím e-mailovou schránku do poštovního klienta?

Adresy serverů pro napojení poštovních klientů a aplikací najdete v tomto článku.

Ze schránky mi zmizely zprávy, co teď?

Pokud si nejste mazáním zpráv vědom/a, nejdůležitější krok je provést změnu hesla a kontrolu nastaveného zabezpečení účtu. Dále doporučujeme zkontrolovat v Nastavení schránky, zda zprávy nemaže některé z automatických pravidel. V některých případech se může jednat o automatické mazání zpráv ze strany poštovního programu. Pokud nějaký používáte, doporučujeme zkontrolovat i jeho nastavení. 

Ze schránky se mi automaticky mažou zprávy, jak to vypnout?

Z naší strany se automatické mazání zpráv týká pouze složek Koš a Spam – automatické mazání pro tyto složky vypnout nelze. Výjimkou je složka Hromadné, která má možnost zapnout / vypnout automatické mazání po 90 dnech. Pokud se automatické mazání zpráv týká jakékoliv jiné složky, tak se jedná o ruční zásah uživatele znajícího platné heslo, nebo nějakého poštovního programu, se kterým je e-mailová schránka propojena. Doporučujeme zkontrolovat nastavení poštovního programu a případně provést změnu hesla a kontrolu nastaveného zabezpečení účtu.

Mohu si filtrovat zprávy např. na základě e-mailové adresy odesílatele?
Někdo odeslal zprávu do mé schránky na Seznamu a ta nebyla doručena

K nedoručení zprávy může dojít z různých důvodů, a to jak na straně odesílatele, tak na straně příjemce – špatně napsaná adresa příjemce, překročené provozní limity na příjem počtu zpráv nebo jejich velikost, příliš mnoho špatných pokusů o spojení s naším serverem, antispam na naší straně apod.

Pokud se po odeslání zprávy obratem vrátila zpráva, tvářící se, že odesílatelem je Mailer Daemon, znamená to, že vaše zpráva nemohla být na e-mailovou adresu adresáta doručena. V ní je také uveden konkrétní důvod, pro zpráva nebyla doručena.

Odeslal jsem zprávu a chci jí odvolat

Odeslané zprávy nelze odvolat ani jinak stáhnout. Doporučujeme proto před odesláním e-mailu zkontrolovat jeho obsah, přílohy i e-mailovou adresu, na kterou zprávu posíláte.