Nejčastější dotazy

Co je Seznam Asistent a k čemu ho můžu využít?

Seznam Asistent je chytrý konverzační nástroj založený na umělé inteligenci, který uživatelům pomáhá snadno a rychle získávat informace. V současné době disponuje znalostmi v oblasti zpravodajství a všeobecných informací, které má Seznam k dispozici, díky čemuž dokáže poskytovat odpovědi přesně přizpůsobené českému prostředí. 

Kolik zaplatím za využití Seznam Asistenta?

Seznam Asistent je pro všechny uživatele poskytován zcela zdarma a bez jakýchkoli skrytých poplatků či předplatného.

Abychom všem zajistili stejnou kvalitu a rychlost odezvy, má každý účet stanovený týdenní strop počtu dotazů. Na konci kalendářního týdne se tento limit vždy obnoví. Podrobnosti, včetně aktuální výše limitu, najdete v přehledu Limity pro konverzace.

Uživatelé se službou Seznam bez reklam mají maximální počet dotazů navýšený.

Kde Seznam asistenta na vašich stránkách najdu / jak se na něj dostanu?

Aktuálně je Asistent zpřístupněn v pilotním režimu pouze části uživatelů.

Pokud patříte mezi ně, potkáte ho na:

  • Naší hlavní stránce Seznam.cz.
  • Stránce výsledků Seznam vyhledávání

Pokud se ikona zatím nezobrazuje, znamená to jen, že váš účet zatím nebyl zařazen do testovací skupiny. Rozšiřování probíhá postupně a v nejbližších měsících Asistenta zpřístupníme všem uživatelům.
Více informací naleznete v části Beta verze.

Mohu se na odpovědi Asistenta spolehnout?

Odpovědi Asistenta jsou generovány na základě dat z našeho vyhledávání a dalších ověřených zdrojů Seznamu, výjimečně přímo z jazykového modelu. Jazykové modely mohou občas „halucinovat“, každopádně děláme vše pro to, aby byly informace co nejpřesnější. Přesto je důležité, abyste si důležité informace sami ověřovali. Asistent se totiž může někdy splést. 
Více o přesnosti odpovědí se můžete dozvědět v části Jak začít.

Kde se s Asistentem potkám při spuštění?

Na homepage Seznam.cz a výsledků vyhledávání. Další místa v rámci platformy Seznam.cz jako je mobilní aplikace, oborové a obsahové služby přijdou později.

Jak nahlásím chybnou nebo nevhodnou odpověď.

Každou odpověď můžete ohodnotit pomocí palce nahoru nebo dolů, které naleznete pod odpovědí Asistenta. Vaše zpětná vazba nám pomáhá službu vylepšovat. Více naleznete v části Hlášení problému a podpora.

Jaké jazykové modely asistent využívá?

Aktuálně spoléháme na kombinaci našeho vlastního velkého jazykového modelu SeLLMa a vybraných velkých jazykových modelů, jejichž dodavatelem je společnost Microsoft, kde využíváme služby Azure s modelem od OpenAI. Současně v Seznamu intenzivně pracujeme na tom, aby Asistent v budoucnu fungoval výhradně na interním modelu SeLLMa.

Které služby Seznamu jsou v první verzi napojené?

V Asistentovi v současnosti používáme data z webového a zpravodajského indexu Seznam Vyhledávání a data z Počasí.cz.

Asistent mi odmítl odpovědět, proč?

Abychom vám mohli nabídnout co nejbezpečnější a nejspolehlivější službu, je součástí Seznam Asistenta i bezpečnostní vrstva, která sleduje závadnost dotazů i odpovědí. Tato ochrana je tu proto, aby zabránila šíření škodlivého, nepravdivého nebo nevhodného obsahu.

Systém se stále ladí. Chceme najít správnou rovnováhu mezi otevřeností a bezpečností. Může se tedy stát, že Asistent někdy neodpoví i na dotaz, který považujete za nevinný. Pokud se to stane a vy si přejete odpověď, budeme rádi, když kliknete na palec dolů pod odpovědí. Tím nám dáte vědět, že s odpovědí nejste spokojeni, a pomůžete nám službu dál vylepšovat.

Jaké citlivé údaje bych nikdy neměl(a) zadávat do Seznam Asistenta?

Do chatu vkládejte jen informace, které byste bez obav sdíleli veřejně. Citlivé údaje jako jsou čísla platebních karet, rodná čísla, hesla nebo osobní data třetích osob. Do asisenta nepatří, protože zadané vstupy se krátkodobě ukládají, mohou být použity ke zlepšování služby a za jejich zákonnost nesete odpovědnost vy. Z bezpečnostních důvodů je také zakázáno posílat nezákonný, nenávistný či jinak škodlivý obsah.
Více naleznete v části Jak Začít.

Může mé konverzace se Seznam Asistent vidět někdo jiný než já?

Vaše chaty standardně vidíte jen vy. Provozovatel ale může do anonymizovaných úryvků nahlédnout prostřednictvím omezeného tým administrátorů či anotátorů, aby ověřil bezpečnost a kvalitu služby.  Více v podmínkách služby a Jak začít

Jsem autorem obsahu a nepřeji si, aby asistent používal mé stránky jako odpověď na dotazy.

Plně respektujeme pravidla, která si vydavatelé nastavují prostřednictvím souboru robots.txt a meta-tagů. Pokud stránka obsahuje například příznaky MachineLearning disallow nebo nosnippet, její obsah v odpovědích generovaných AI vůbec nepoužíváme.  

Pokud se chcete z Asistenta odhlásit, návod najdete níže. Než se ale rozhodnete, ozvěte se nám a my si rádi vyslechneme váš pohled. Asistent je nová příležitost, jak váš obsah zpřístupnit lidem. Vždy férově uvádíme, odkud čerpáme a dáváme uživatelům možnost se dozvědět více na vašem webu. Zatím běžíme v betaverzi pro omezený počet uživatelů – chceme co nejlépe pochopit, co od Asistenta čekají, jak ho používají, a i s vaší pomocí dotvořit jeho budoucí podobu.

Pokud si i tak nepřejete, aby Seznam Asistent zobrazoval či jinak využíval obsah z vaší webové stránky, stačí zakázat vytváření snippetů pro SeznamBot. Podrobný postup (včetně použití meta tagu nosnippet) najdete v naší nápovědě.

Jaké jsou denní či týdenní limity zpráv?

Pro uživatele bez ůčtu Seznam bez reklam je týdenní limit 100 dotazů. Více se můžete dozvědět zde

Proč někdy trvá odpověď Asistenta déle než obvykle?

Rychlost odpovědi Asistenta závisí na tom, kolik informací musí Asistent zpracovat pro odpověď na Vaši otázku. Krátké dotazy jako „Kolik je 17 × 42?“, „Kdy se narodil Karel IV.?“ nebo „Jaké bude dnes počasí v Brně?“ vyžadují jen pár ověření, takže asistent odpoví do pár vteřin.
Složitější dotazy, kdy musí Asistent pročíst desítky dokumentů a sestavit delší shrnutí.
Např: „Co se tento týden píše o Americkém prezidentovi …“,
„Shrň mi události z minulého týdne.“