Product Manager – AI & Monetization

Praha

Pro muže i ženy Plný úvazek

Seznam vyvíjí službu která lidem pomáhá rychleji a lépe porozumět světu – najít tam co neznají. 
Shrnuje dění, odpovídá na otázky, doporučuje obsah a postupně se propojuje s dalšími službami Seznamu (Zboží.cz, Mapy.cz, Novinky.cz aj.). 
Naším cílem je posunout vyhledávání do éry konverzačního internetu — a k tomu potřebujeme někoho, kdo nám pomůže zjistit, co a jak lidé skutečně chtějí řešit

Co budeš dělat 

  • Analyzovat chování uživatelů a mapovat hlavní use-casy
  • Navrhovat a testovat monetizační scénáře – od e-commerce integrací po nativní reklamu. 
  • Spolupracovat s výzkumníky, datovými analytiky a AI vývojáři na vývoji produktu. 
  • Připravovat a vyhodnocovat A/B testy, kvantitativní výzkumy. 
  • Přetavovat insighty do konkrétních návrhů pro roadmapu produktu. 
  • Koordinovat propojení mezi jednotlivými divizemi v rámci nákupních scénářů. 
  • Budeš zodpovědný za klíčová KPIs. 

Koho hledáme 

  • Zkušenost s produktovým výzkumem / UX research / datovou analýzou
  • Schopnost chápat uživatelské chování i obchodní model produktu. 
  • Cit a zkušenost s AI produkty, textové vyhledávání a obsahové doporučování. 
  • Umíš formulovat hypotézy, ověřovat je a přetavit do zadání pro vývoj. 
  • Výhodou zkušenosti z E-commerce / Retailu. 
  • Alespoň mírný technický background
  • Jsi přirozený „connector“ mezi vývojem, daty a byznysem. 

Co nabízíme 

  • Možnost ovlivnit jeden z nejambicióznějších AI projektů v ČR. 
  • Prostor kombinovat výzkum, data a produkt – od hypotézy po reálný dopad. 
  • Spolupráci s AI týmem, vývojáři a product leady napříč firmou. 
  • Přístup k velkým datům Seznamu a možnost pracovat s vlastním LLM. 

Jak si tě představujeme 

Jsi typ člověka, který rád pátrá po tom „proč lidé dělají to, co dělají“, ale zároveň se nebojí říct „kde jsou peníze“. 
Zajímá tě AI, experimenty a hledání reálné hodnoty pro uživatele i byznys. 

Co je v Seznamu taky bezva

Budget pro volný čas
Vyměnit body za kulturu, zdraví, sport, dovolenou nebo extra volno? Beze všeho.
Dovolená o týden delší
Dovolené není nikdy dost. Proto vám ke standardním 4 týdnům dovolené přidáme ještě další týden.
Interní vzdělávání
U nás se nudit nebudete. Osobnímu i profesnímu rozvoji fandíme a nabízíme nekonečně příležitostí k seberozvoji a vzdělávání, včetně pomoci od profesionálních trenérů.
Lékař online 24/7
Zdraví je jen jedno, proto nám vaše zdraví jedno není. Našeho lékaře můžete využít ve dne v noci klidně z vaší postele, ať už chcete konzultaci nebo napsat eRecept.
Pružná pracovní doba
Někdo je ranní ptáče a nejvíc práce udělá se svítáním, někdo zas sova a nejvíc klidu na práci má večer. Důležité jsou pro nás kvalitní výsledky, ne váš rozvrh hodin.

Kde budete pracovat

Praha

Seznam.cz, a.s.
Radlická 3294/10
150 00 Praha 5 – Smíchov
Naše centrála je velmi dobře dostupná, můžete dorazit metrem na lince B, jednou z nesčetných tramvají nebo autobusem. Autobusové nádraží Na Knížecí je hned za rohem.
Metro
B – Anděl
Tramvaj
4 5 7 9 10 12 15 16 20
Bus
120 123 137 167 191

Kudy vede cesta do Seznamu

Koukněte, jak vypadá výběrko, pohovor nebo první den v Seznamu, ať se vaše cesta na vysněnou pozici obejde bez zbytečných škobrtnutí.

1 Zaslání životopisu

Dejte nám o sobě vědět, i když třeba hned nevíte, co by vám slušelo za pozici. Míst máme spousty a HR profíků taky, určitě něco vymyslíme.

2 Jak probíhá výběrko

Pokud vaše kvality pasují na pozici, zavoláme vám a probereme vzájemné představy o nástupu, náplni práce nebo finančním očekávání. Máme shodu? Rádi vás pozveme na první (nebo druhé) kolo pohovoru.

3 A je tu samotné výběrko

Výběrka probíhají online i offline, ale nebojte se žádného výslechu, je to spíš profesní pokec a upřímnosti si ceníme.

4 Je to tady! Nabídka práce

Do týmu skvěle pasujete a rádi bychom vás pasovali na Seznamáka. E-mailem vám proto pošleme oficiální nabídku práce, kde znova shrnujeme důležité body spolupráce. Všechno souhlasí? Prima, dejte nám vědět, že do toho jdete s námi.

5 Vítejte na palubě aneb Pre-onboarding

Skvěle, plácli jsme si na spolupráci. Nástupní dokumenty podepíšete elektronicky klidně ještě před nástupem. Žádné papírování, šetříme přírodu. A když budete chtít, můžeme se rovnou domluvit na kafe s někým z týmu, ať se naladíte na naši atmosféru.

6 Hurá, váš první den v Seznamu

Každý začátek měsíce vítáme všechny nováčky u nás na centrále v Praze. Vyřešíme potřebnou administrativu, předáme vám techniku, seznámíme vás s kolegy a nakonec vás provedeme po našem labyrintu.

7 Adaptace aneb jééé, funguje to!

Na začátku to vypadá možná trochu chaoticky, ale nebojte, máme promakaný systém školení pro každou pozici, takže co neumíte, rádi naučíme.

8 Umíte vše levou zadní? Pak je tu interní vzdělávání

Po rozpačitém začátku jste už profíci v oboru, gratulujeme. A protože umět všechno je nuda, náš tým trenérů vám rád poradí s dalším rozvojem. A nabídka je nekonečně bohatá, vybrat si můžete z našeho e-learningu nebo školení přímo na míru.

Časté dotazy

Jaké využíváme programovací jazyky a software?

Specializujeme se na Python, Javu, C++, Golang, Kotlin, Swift a JavaScript pro vývoj různých projektů, a to od webových aplikací až po komplexní systémy. Zahrnujeme znalosti technologií jako Gitlab CI/CD pro kontinuální integraci a deployment.

Využíváte k učení i umělou inteligenci?

I budoucnost firemního vzdělávání bude ovlivněna automatizací, AI i virtuální realitou. Osobní kontakt a "živé" trenéry nahrazovat ale nebudeme. Nové technologie využíváme jako nástroje pro zefektivnění vzdělávání.

Jak produktový management funguje u nákupního rádce?

Nákupní rádce je digitální nákupní asistent, který provede nakupující celým nákupním procesem. A to pohodlně v jednom rozhraní od inspirace přes výběr správného produktu po nalezení nejlepšího dodavatele. V našem týmu zodpovídáme za rozvoj a vizi nákupního rádce, organizaci zdrojů, exekuci a maximalizaci hodnoty pro zákazníky. Náplň práce spíše připomíná zakladatele startupu, takže hodně prvních kroků, ale taky strmá učící křivka, hodně zábavy, obohacující konverzace a nadšení, když robot poprvé promluví.

  • Teď rozvíjíme produkt, který kombinuje Vyhledávání, Zboží.cz a LLM. V nákupním rádci vidíme příležitost zkrátit uživatelskou cestu a zvýšit uživatelský zážitek u komplexních nákupních dotazů. Zatím se soustředíme na část nákupního value chainu a postupně ho budeme rozšiřovat o další user stories. Nyní učíme LLM hledat výrobky v databázi Zboží. Můžete si vyzkoušet třeba vývoj aplikace v GO s pomocí OpenAI tools, RAG a návrh promptů, anotování a vyhodnocování LLM a další lahůdky.
  • V rámci produktového managementu využíváme kancelářské aplikace (Excel, Word, PowerPoint, Zoom), ale ponořené nás najdete i v programech jako Figma, Freeform, Tableau, Youtrack a samozřejmě ChatGPT.
  • Rádce kombinuje LLM s tradičními produkty Seznamu jako je Vyhledávání nebo Zboží.cz, takže LLM je nedílnou součástí naší práce. V rádci experimentujeme s možnými aplikacemi LLM a vývoj a promptění přenechávám zkušenějším kolegům. Zároveň LLM využívám ke zvýšení produktivity, ať už jako alternativu k Vyhledávání nebo jako asistenta a brainstorming partnera.
  • V tuto chvíli datová centra významně nevyužíváme, kapacita nám zatím pro naše služby stačí.
Čím je náš produktový management výjimečný?

Produktový management v Seznamu se pyšní úzkou spoluprací s výzkumem v oblasti strojového učení, kde se věnujeme vývoji modelů pro zlepšení relevance a personalizovaného doporučování obsahu. Veškeré naše rozhodování je podpořeno daty – od A/B testování až po ověřování hypotéz na základě analytických výstupů. Využíváme vlastní velké jazykové modely (LLM) k inovaci a rozvoji našich produktů a úspěch (i radost) nám přináší nejmodernější technologie a spolupráce s odborníky, kteří projekty posouvají neustále dál.  

Jaký bude můj reálný dopad na produkt?

Počítejte s pravidelnými rychlými releasy, testováním na reálných datech a tím, že opravdu podrobně řešíme zpětnou vazbu komunity. Každý návrh prochází krátkou debatou s produkťákem a designem. Díky vlastní kartografii i backendu máte v rukou celou službu – od mapové vrstvy až po uživatelský zážitek v terénu.

Jak produktový management funguje u doporučování obsahu?

Náš tým má na starosti jaké články a videa se zobrazí čtenáři, když přijde na Seznam.cz a jiné obsahové služby jako Novinky.cz, Stream.cz a další. Zkoumáme, co a proč se má uživateli zobrazit a jakou to pro něj má relevanci. Chceme lidem doručit ten nejlepší obsah z celého internetu. Samozřejmě na míru, nebo-li personalizovaně. K tomu používáme data a zpětnou vazbu návštěvníků. Do práce produktového manažera u nás patří analýza chování uživatelů, definice metrik, personalizace layoutu webu Seznam.cz, definice a plánování roadmapy a sprintů a také dohled na implementaci.

  • V tomto roce pracujeme na třech klíčových projektech. Prvním je umět lidem doporučit ty nejlepší články z celého internetu, a to na základě jejich zájmů. Druhým je umět poskládat vzhled homepage na míru uživatele podle toho, co ho zajímá. Třetím klíčovým projektem je dostat na naší homepage ty nejzajímavější lokální zprávy.
  • Mysql klient, Tableau, Grafana jsou pro analýzy dat. Jupyter Notebooks pro analýzu ab-testů a jiné občasné analýzy. MS office pro kvalitativní výzkum a veškeré zápisy. Zoom a Teams pro komunikaci, Youtrack pro plánování práce a Gitlab pro správu kódu.
  • LLM používáme hlavně pro překlady. Plánujeme je ale používat i pro sumarizaci a další projekty.
  • Vlastně jen zřídka. Ale produkťáci spolu s Vývojem a Výzkumem aktuálně plánují rozšíření nového hardwaru, takže se těšíme.

Zajímá vás tato pozice?

Zajímá vás tato pozice?