Ranking product manager pro Firmy.cz

Brno

Pro muže i ženy Plný úvazek

V Seznamu chceme našim uživatelům nabídnout co největší pohodlí. Nechceme jen vyhledávač, který vám pomůže najít obchody s auty, ale pomůže vám vybrat, kde přesně to auto koupit. Ne jen najít katalog s řemeslníky, ale přímo pomoci konkrétního řemeslníka najmout. Ne jen najít rozhlednu na Mapy.com, ale naplánovat uživateli dovolenou. Velké jazykové modely jsou toho schopné už teď, stačí je napojit na pořádná velká data. A to bude vaše práce. Pro začátek to konkrétně bude naučení našeho Asistenta, aby uměl hledat na našem portále Firmy.cz. Bude to zahrnovat spoustu koukání do dat, prototypování, produktového vedení a příležitostné podrbání psa v kanceláři.

S čím se budete potkávat

Elasticsearch
Pandas
Python

Základní předpoklady

  • znáte alespoň základy Pythonu
  • máte chuť se učit novým věcem
  • orientujete se alespoň základně ve strojovém učení
  • zvídavost, analytické myšlení a chuť experimentovat s LLM
  • Dobré komunikační a organizační schopnosti
  • Vhodné pro absolventy

Součástí práce ranking managera je

  • formulace řešení problémů, které jsou občas velmi nestrukturované
  • datová analýza a rozhodování na základě dat
  • prototypování a zkoušení různých řešení
  • vyhodnocování pokusů, jejich prezentace kolegům a diskuze nad výsledky
  • produktové vedení, formulace zadání pro vývojáře a zajišťování, že to bude správně implementováno

Co nabízíme

  • velmi rozmanitou kreativní práci, není to jen nekonečné zadávání ticketů
  • práci s velmi zajímavými daty, každý uživatel se chová jinak
  • příležitost experimentovat s velkými jazykovými modely
  • vaše práce bude vidět

Co je v Seznamu taky bezva

Dny volna navíc
K dovolené ještě dalších 5 dnů? No fakt. Ať už chcete třeba jen lenošit nebo vás hezké počasí naopak žene ven, užijte si volno podle vašich představ.
Dovolená o týden delší
Dovolené není nikdy dost. Proto vám ke standardním 4 týdnům dovolené přidáme ještě další týden.
Home office lze dohodnout
V kanceláři bychom vás přeci jen rádi občas potkali, ať se nedivíme, kde jste se u nás vzali. Ale že jde někdy práce líp od ruky z domácího prostředí, tomu taky rozumíme. Domluvte se s nadřízeným a jistě najdete dobrý kompromis.
Interní vzdělávání
U nás se nudit nebudete. Osobnímu i profesnímu rozvoji fandíme a nabízíme nekonečně příležitostí k seberozvoji a vzdělávání, včetně pomoci od profesionálních trenérů.
Konference
Načerpejte nové inspirace a trendy, a to buď v publiku nebo rovnou na pódiu.
Lékař online 24/7
Zdraví je jen jedno, proto nám vaše zdraví jedno není. Našeho lékaře můžete využít ve dne v noci klidně z vaší postele, ať už chcete konzultaci nebo napsat eRecept.
Ovoce do práce
Nálož vitamínů 2x měsíčně, občas i s nějakým chuťovým překvápkem.
Pet friendly
Že je maskot Seznamu pes, není úplná náhoda. Čtyřnohé kolegy vítáme, dokonce s námi chodí i na porady.
Pružná pracovní doba
Někdo je ranní ptáče a nejvíc práce udělá se svítáním, někdo zas sova a nejvíc klidu na práci má večer. Důležité jsou pro nás kvalitní výsledky, ne váš rozvrh hodin.
Sportu zdar
V Praze a Brně si můžete dát do těla v naší posilovně, ve velkých pobočkách i na hodinách jógy.
Technika na přání
Apple, Linux nebo Windows? Všechno máme a k dispozici dáme. A pokud už jste zvyklí na své vymazlené miláčky, pracujte klidně na vlastním zařízení a my vám budeme finančně přispívat.

Kde budete pracovat

Brno

Seznam.cz, a.s.
The Campus Science Park – Budova C
Palachovo náměstí 797/4
625 00 Brno – Starý Lískovec
Nejbližší zastávka je Nemocnice Bohunice. Pokud jste přijeli vlakem, na nádraží skočte do šaliny č. 8 a za 20 minut jste u nás. Parkovat lze v podzemních garážích nebo v okolních oblastech Campus Square.
Šalina
8
Bus
40 50 51 69 E56
Trolejbus
25 37

Kudy vede cesta do Seznamu

Koukněte, jak vypadá výběrko, pohovor nebo první den v Seznamu, ať se vaše cesta na vysněnou pozici obejde bez zbytečných škobrtnutí.

1 Zaslání životopisu

Dejte nám o sobě vědět, i když třeba hned nevíte, co by vám slušelo za pozici. Míst máme spousty a HR profíků taky, určitě něco vymyslíme.

2 Jak probíhá výběrko

Pokud vaše kvality pasují na pozici, zavoláme vám a probereme vzájemné představy o nástupu, náplni práce nebo finančním očekávání. Máme shodu? Rádi vás pozveme na první (nebo druhé) kolo pohovoru.

3 A je tu samotné výběrko

Výběrka probíhají online i offline, ale nebojte se žádného výslechu, je to spíš profesní pokec a upřímnosti si ceníme.

4 Je to tady! Nabídka práce

Do týmu skvěle pasujete a rádi bychom vás pasovali na Seznamáka. E-mailem vám proto pošleme oficiální nabídku práce, kde znova shrnujeme důležité body spolupráce. Všechno souhlasí? Prima, dejte nám vědět, že do toho jdete s námi.

5 Vítejte na palubě aneb Pre-onboarding

Skvěle, plácli jsme si na spolupráci. Nástupní dokumenty podepíšete elektronicky klidně ještě před nástupem. Žádné papírování, šetříme přírodu. A když budete chtít, můžeme se rovnou domluvit na kafe s někým z týmu, ať se naladíte na naši atmosféru.

6 Hurá, váš první den v Seznamu

Každý začátek měsíce vítáme všechny nováčky u nás na centrále v Praze. Vyřešíme potřebnou administrativu, předáme vám techniku, seznámíme vás s kolegy a nakonec vás provedeme po našem labyrintu.

7 Adaptace aneb jééé, funguje to!

Na začátku to vypadá možná trochu chaoticky, ale nebojte, máme promakaný systém školení pro každou pozici, takže co neumíte, rádi naučíme.

8 Umíte vše levou zadní? Pak je tu interní vzdělávání

Po rozpačitém začátku jste už profíci v oboru, gratulujeme. A protože umět všechno je nuda, náš tým trenérů vám rád poradí s dalším rozvojem. A nabídka je nekonečně bohatá, vybrat si můžete z našeho e-learningu nebo školení přímo na míru.

Časté dotazy

Jak produktový management funguje ve Vyhledávání?

Tým Vyhledávání ve zkratce řeší, aby lidé na dotaz dostali to, co hledají. Za tímhle jednoduchým shrnutím ale stojí mravenčí práce. Na dotaz poskytneme až 10 dokumentů, ze kterých se staví výsledek vyhledávání, a to v takovém pořadí, aby uživatel co nejdříve spokojeně řekl “ahá.” To s sebou přináší spoustu zajímavých problémů. Třeba když někdo napíše do vyhledání “restaurace”, co bychom mu měli nabídnout? Přehled restaurací v okolí? Recenze restaurací? Etymologii slova “restaurace”? Problémy, co řešíme, jsou velmi nestrukturované a velmi těžko uchopitelné. A to je pro nás dělá extrémně zajímavé. Nutno dodat, že nejsme typičtí produkťáci, ale spíše “decision making data scientist”. Velkou část práce trávíme hrabáním se v datech a až podle našich závěrů z nich uděláme rozhodnutí.

  • Naše projekty se odvíjí od aktuální vize celého Vyhledávání. Například teď chceme poskytovat jasnější a důvěryhodnější odpovědi, proto se zabýváme důležitostí slov v dotazech, jak lépe vyhodnotit, jestli je stránka důvěryhodná, nebo jak rychleji návštěvníka nasměrovat na správnou stránku, kterou hledá. Aktuálně také pracujeme na rychlejší identifikaci “nadějných” stránek, ve kterých se nachází odpověď. Musíme tedy umět zhodnotit více než miliardu stránek na českém internetu ve velice krátkém čase a vybrat z nich ty nejrelevantnější. Abychom dokázali rychle hledat mezi takovým množstvím stránek využíváme tzv. invertované a vektorové indexy. Ve vektorových indexech jsou dané stránky uloženy ve formě vektorů vytvořených pomocí sémantických jazykových modelů. Tyto indexy nám pomáhají hlavně ve chvílích, kdy daná stránka neobsahuje přesně slova z dotazu, ale slova sémanticky blízká.
  • Základem veškeré práce u nás je Python a jeho knihovny, pandas, matplotlib, seaborn, sklearn, polars, pyspark. Zkrátka všechny knihovny pro práci s velkými daty a jejich vizualizací. Jakmile máme data prozkoumaná, tak trénujeme modely. A samozřejmě stále sledujeme nové technologie, které by nám s prací píchly. V týmu máme velkou svobodu v jejich použití a jsme pro (skoro) každou novinku.
  • Ve Vyhledávání využíváme spoustu lidských kontrolorů, kteří zajišťují, aby Vyhledávání fungovalo jako po drátkách. Do budoucna chceme část ručních kontrol nahradit jazykovými modely, například pro detekci špatných výsledků ve Vyhledávání. Náš vztah s LLM v naší firmě je ale spíš opačný. My totiž dodáváme podklady, se kterými LLM pracují, třeba při shrnování odpovědí. Pokud má jazykový model poskytnout dobrou a krátkou odpověď, musí od nás obdržet dobrou stránku jako podklad, z které tu odpověď vytvoří.
  • Datová centra jsou páteří veškeré naší práce. Naštěstí se o ně nemusíme moc starat, protože na to máme znalejší kolegy. Naše práce se celá točí kolem dat a čísel, takže jsme na datová centra napojení v jednom kuse. Ať už zjišťujeme, jak často uživatelům nabízíme nějaký e-shop, nebo trénujeme nový model pro rozhodování o pořadí výsledků, anebo třeba rozjíždíme nějaký monitoring, to vše řešíme přes naše datová centra.
Čím je náš produktový management výjimečný?

Produktový management v Seznamu se pyšní úzkou spoluprací s výzkumem v oblasti strojového učení, kde se věnujeme vývoji modelů pro zlepšení relevance a personalizovaného doporučování obsahu. Veškeré naše rozhodování je podpořeno daty – od A/B testování až po ověřování hypotéz na základě analytických výstupů. Využíváme vlastní velké jazykové modely (LLM) k inovaci a rozvoji našich produktů a úspěch (i radost) nám přináší nejmodernější technologie a spolupráce s odborníky, kteří projekty posouvají neustále dál.  

Jaký bude můj reálný dopad na produkt?

Počítejte s pravidelnými rychlými releasy, testováním na reálných datech a tím, že opravdu podrobně řešíme zpětnou vazbu komunity. Každý návrh prochází krátkou debatou s produkťákem a designem. Díky vlastní kartografii i backendu máte v rukou celou službu – od mapové vrstvy až po uživatelský zážitek v terénu.

Používáte open-source technologie i v produkci?

Rozhodně ano, v produkci nám běží například Linux, PostgreSQL, Redis, Prometheus, Kubernetes, Grafana a další. Open-source je pro nás klíčový, protože nám umožňuje flexibilitu, škálovatelnost a rychlé inovace.

Jak produktový management funguje u služby Firmy.cz?

V případě platformy Firmy.cz se produktový management zaměřuje na poskytování přesných a aktuálních informací o firmách, které pak využívají naše další služby, jako jsou Mapy.cz nebo Vyhledávání. Máme k dispozici velké jazykové modely, což jsou naši nepostradatelní parťáci, a datový model i neustále rozvíjíme.

  • Vylepšujeme náš datový model pro přesnější zpracování informací, automatizujeme proces stahování a aktualizace dat z veřejných rejstříků. A musíme se pochlubit i optimalizací procesu zakládání nových poboček firem v databázi pomocí LLM nástrojů a dat stažených z veřejných zdrojů. Zákazníkům jsme také ulehčili práci automatickým generováním popisků k firmám a tvorbou landing pages, které lidem usnadní hledání nejlepších firem v okolí. A v neposlední řadě zachycujeme duplicitní obsah v databázi našimi novými modely, což je radost.
  • Jako produkťáci pracujeme s různými nástroji a technologiemi, které nám usnadňují každodenní práci. Nepostradatelné jsou pro nás Tabulky pro analýzu dat a tvorbu reportů. Komunikujeme přes Zoom a Teams a pro plánování a tvorbu ticketů je náš parťák YouTrack. A Grafanu a Reportera si nemůžeme vynachválit u analýzy databáze a statistik.
  • S Large Language Models pracujeme především na dvou hlavních úlohách. První je generování popisků pro firmy. Zde využíváme modely k automatické tvorbě popisů firem na základě dostupných dat z webových stránek. Druhá oblast je stahování dat z veřejných rejstříků. Tady pomocí LLM zefektivňujeme proces získávání a zpracování dat z různých veřejných zdrojů.
Jak produktový management funguje v hledání na Mapách a Firmách?

Náš tým má na triku vyhledávací funkce pro služby Mapy.com a Firmy.cz. Výsledky našeho hledání můžete vidět také v podobě mapových a firemních upoutávek ve vyhledávání Seznam.cz. Primárním cílem je poskytovat lidem kvalitní a relevantní výsledky při hledání různých informací spojených s Mapami a Firmami. Jsme menší specializovaný tým a naše jádro tvoří šest vývojářů a produktový manažer. No a co nás dělá produkťáky? Že máme zodpovědnost za výsledek. A o ten se staráme napříč týmy.

  • Naším hlavním současným projektem je technologické sjednocení vyhledávání pro Mapy.com a Firmy.cz. Historicky se tyto dva systémy vyvíjely nezávisle na sobě, ale jejich funkce a cíle se časem stále více přibližovaly. Sloučení těchto dvou systémů nám umožní zachovat silné stránky obou přístupů a výrazně zjednoduší a urychlí další vývoj. Těšíme se, že tento krok přinese nejen zvýšení efektivity, ale také lepší zážitek návštěvníkům.
  • Hledáni pro Mapy.com a Firmy.cz je postavené na řadě open-source technologií. Provozujeme je v našem interním cloudovém prostředí, které je založeno na platformách Kubernetes a OpenStack. V rámci projektu sjednocení vyhledávání se postupně zbavujeme starších technologií a přecházíme na ElasticSearch jako hlavní nástroj pro vyhledávání.
  • Kromě využívání nástrojů jako ChatGPT a GitHub Copilot pro usnadnění každodenní práce využíváme LLM zatím pouze opatrně. Přemýšlíme o jejich možném využití ve vyhledávání, v blízké budoucnosti plánujeme zkusit LLM použít k hodnocení kvality nalezených výsledků.
  • S datovými centry spolupracujeme už standardně. Využíváme moderní infrastrukturu, která nám umožňuje efektivně provozovat a spravovat naše vyhledávací systémy a zajišťovat jejich vysokou dostupnost a výkon.

Zajímá vás tato pozice?

Zajímá vás tato pozice?